سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64930
|
08:22 - 1403/01/28
نسخه چاپی

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی سد میمه

پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی سد میمه
مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: ساخت سد مخزنی میمه در دهلران با ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،به نقل از روابط‌عمومی اداره کل شرکت آب منطقه‌ای ایلام، صادق علیمرادی، صبح امروز در خصوص پروژه سد میمه، گفت: ساخت سد مخزنی میمه در دهلران با ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: این پروژه برای سال ۱۴۰۳، حدود یک هزار ۵۳۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است، بنابراین در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این سد در دولت سیزدهم ۹۹۵ میلیارد تومان هزینه شده است در حالی در دولت قبل ۲۶۵ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد میمه از نوع خاکی با هسته رسی و طول تاج یک هزار و ۳۵۰ متر است که آب موردنیاز شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت دهلران را تأمین می‌کند.

علیمرادی افزود: عملیات اجرایی این سد از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است و در دو سال گذشته رکورد ۲۱ هزار مترمکعب در روز، خاکریزی بدنه سد و افزایش پرسنل این سد از ۲۱۸ به ۷۴۸ نفر برای آن ثبت شده است.

انتهای خبر/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب