سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65122
|
00:23 - 1403/02/10
نسخه چاپی

فرماندار آبدانان:

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در آبدانان هستند

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در آبدانان هستند
فرماندار آبدانان گفت: ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، محمد رحمانی شامگاه یکشنبه در بازدید از مناطق عشایری آبدانان اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان با دارابودن ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری استان در قالب یک هزار و ۵۶۰ خانوار و جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری در رتبه اول نسبت به سایر شهرستان استان ایلام قرار دارد.

 وی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار رأس دام سبک از نوع گوسفند و بز شهرستان آبدانان را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.

 رحمانی خاطرنشان کرد: در این بازدید مشکلاتی که متوجه جامعه عشایری شهرستان آبدانان در شرایط فعلی است، دسته‌بندی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 فرماندار آبدانان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به عشایر شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از فروردین ۱۴۰۲ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۳ توزیع ماهیانه ۲ هزار کیسه آرد سفید، خرید و توزیع آب شرب سالم رایگان به کی هزذر و ۱۰۰ خانوار کوچ‌رو به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرمت، نگهداری و بازگشایی راه‌های عشایری شهرستان با ادوات راه‌سازی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، توزیع ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید به عشایر کوچ‌رو شهرستان، تخصیص توزیع ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه شغل دامداری بین ۸۴ نفر و.. برای عشایر شهرستان خدمات انجام شده است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب