سرویس: سیاسی
کد خبر: 65295
|
00:03 - 1403/02/21
نسخه چاپی

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای ایلام:

سواد رسانه اصول استفاده آگاهانه از فضای مجازی است

سواد رسانه اصول استفاده آگاهانه از فضای مجازی است
دبیر نهضت سواد رسانه ای ایلام گفت: سواد رسانه‌ای ابزاری کلیدی برای شهروندان در جهت استفاده آگاهانه و مسئولانه از فضای مجازی و حفاظت از خود در برابر مخاطرات آن است.

یعقوب رضائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»با برشمردن مضرات و  حسنات فضای مجازی اظهار کرد: در دنیای امروز فضای مجازی که در همه زمینه‌های زندگی بشر رسوخ کرده به یک اصل مهم در جامعه تبدیل و محتوای آن روز به روز در حال گسترش است.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای ایلام بیان داشت: با گسترش محتوا و دسترسی به اطلاعات در این فضا ، تشخیص اخبار واقعی از شایعات و اطلاعات نادرست دشوار شده لذا داشتن سواد رسانه‌ای می‌تواند به تشخیص و ارزیابی منابع کمک کند.

این کارشناس فضای مجازی با تشریح سواد رسانه گفت: سواد رسانه‌ای به معنای توانایی ارزیابی منتقدانه محتوای رسانه‌ای است تا بتوان از پذیرش بی‌چون و چرای نظرات و استدلال‌های غیرمنطقی جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: در دنیای دیجیتالی امروز، مردم نقش فعال‌تری در ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوا داشنه و دانستن اصول اخلاقی و حقوقی مرتبط با استفاده از محتوای دیگران برای جلوگیری از نقض کپی‌رایت مهم است.

رضایی افزود: آگاهی از چگونگی کارکرد رسانه‌های اجتماعی و روش‌های محافظت از اطلاعات شخصی، به ویژه در برابر هکرها و سرقت هویت، حائز اهمیت است.

دبیر نهضت سواد رسانه ای ایلام ادامه داد: سواد رسانه‌ای می‌تواند در محافظت از کاربران در برابر تأثیرات منفی مانند نفرت‌پراکنی، تبلیغات گمراه‌کننده و فشار همتایان مؤثر باشد.

وی در پایان تأکید کرد: بنابراین، سواد رسانه‌ای ابزاری کلیدی برای شهروندان در جهت استفاده آگاهانه و مسئولانه از فضای مجازی و حفاظت از خود در برابر مخاطرات آن است.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب