سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65129
|
14:48 - 1403/02/10
نسخه چاپی

مدیرکل بیمه سلامت ایلام:

اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند
مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: تمامی اتباع خارجی فاقد پوشش بیمه و افراد تحت تکفل آنان که در سامانه و پایگاه‌داده مرجع اتباع خارجی به ثبت رسیده و دارای کد شناسه یکتا (۱۰) رقمی باشند از پوشش بیمه معتبر سلامت برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، نورالدین رحیمی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه در ایلام، گفت: طی توافق به‌عمل‌آمده میان سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور تفاهم‌نامه همکاری در راستای ارتقای سطح سلامت و بهره‌مندشدن از بیمه‌نامه درمان اتباع مقیم و مورد تأیید وزارت کشور منعقد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام افزود: تمامی اتباع خارجی فاقد پوشش بیمه و افراد تحت تکفل آنان که در سامانه و پایگاه‌داده مرجع اتباع خارجی به ثبت رسیده و دارای کد شناسه یکتا (۱۰) رقمی باشند، پیش از صدور و یا تمدید مجوز اقامت با پرداخت حق بیمه سرانه مصوب و رعایت شرط خانوار از پوشش بیمه معتبر سلامت برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: اتباعی که در این طرح حضور دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند که از سوی وزارت کشور صادر می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: اتباع خارجی باید از طریق سامانه سما اتباع و یا مراجعه به استانداری‌ها و در شهرستان‌ها با مراجعه به فرمانداری شهرستان شناسه یکتا را دریافت کنند و سپس با پرداخت حق بیمه سرانه مصوب و رعایت شرط خانوار از پوشش بیمه معتبر سلامت برخوردار شوند.

انتهای خبر/م
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب