سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65124
|
13:08 - 1403/02/10
نسخه چاپی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی ایلام خبر داد:

آغاز سامانه بارشی در آسمان ایلام از عصر امروز  

آغاز سامانه بارشی در آسمان ایلام از عصر امروز   
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی از عصر امروز و با رشد ابر و بارش‌های پراکنده باران آغاز می‌شود و تا اواسط روز شنبه هفته آتی این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  مجتبی میهن‌پرست" ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: سامانه بارشی از عصر امروز و با رشد ابر و بارش‌های پراکنده باران آغاز می‌شود و تا اواسط روز شنبه هفته آتی این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی ایلام با اشاره به اینکه برای سامانه فوق هشدار سطح نارنجی صادر شده است، افزود: بارش‌های این سیستم به‌صورت رگبار بهاری است که طی روزهای چهارشنبه تا جمعه به‌تناوب و به‌صورت نقطه‌ای و منقطع شدت می‌یابد.

 میهن‌پرست ادامه داد: این سیستم از ظرفیت بارشی قوی برخوردار است و کل استان را در برمی‌گیرد؛ اما هسته اصلی نزولات جوی سامانه مذبور در مناطق شمال، مرکز شرق و جنوب شرق استان است.

 وی اضافه کرد: این سامانه بارشی همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ در مناطق مستعد، صاعقه، وزش باد شدید لحظه‌ای و بارش‌های تند رگباری است.

 معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: آب‌گرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بروز روان آب و اختلال در تردد از جمله پیامدهای این سیستم خواهد بود.

 میهن‌پرست در خصوص احتمال آسیب‌دیدن باغات و اراضی زراعی، عدم صعود به ارتفاعات به علت خطر اصابت صاعقه، تحکیم سازه‌های سبک، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و خشکه رودها هشدار داد.

 میهن‌پرست بیان کرد: دمای هوای روزانه در مدت فعالیت سیستم بین هشت تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

انتهای خبر/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب