سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65125
|
14:12 - 1403/02/10
نسخه چاپی

مدیر حج و زیارت ایلام مطرح کرد:

یک هزار و ۲۰۰ متقاضی حج تمتع در ایلام

یک هزار و ۲۰۰ متقاضی حج تمتع در ایلام
مدیر حج و زیارت ایلام گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی حج تمتع و بیش از ۶ هزار نفر عمره‌گزار دارای فیش حج در ایلام منتظر اعزام به سرزمین وحی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،سجاد رحمانیعصر امروز با بیان اینکه در ایلام ۱۴ دفتر زیارتی با مجوز فعالیت از سازمان حج و زیارت فعال است، اظهار کرد: به‌تازگی نیز در هلیلان به‌عنوان یکی از دورترین و محروم‌ترین نقاط ایلام، مجوز فعالیت یک دفتر حج و زیارت صادر شده است.

 مدیر حج و زیارت ایلام با تأکید بر اینکه هم استانی‌های ایلامی تنها از طریق دفاتر دارای مجوز برای اعزام به عتبات‌عالیات اقدام کنند، تصریح کرد: از مردم و هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌شود تنها از طریق دفاتری که دارای مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت هستند برای سفر به عتبات‌عالیات اقدام کنند تا سازمان حج و زیارت بتواند پیگیر مشکلات احتمالی که برای زوار در کشور عراق پیش می‌آید، باشد.

وی با اشاره به اینکه فهرست دفاتر زیارتی دارای مجوز رسمی اعلام شده و در سایت سازمان حج و زیارت ایلام قابل قابل‌دسترسی یادآور شد: برخی از هم‌استانی‌های عزیز باتوجه‌به بحث هزینه‌ها، از طریق برخی دفاتر غیرمجاز اقدام به سفر به عتبات‌عالیات می‌کنند که ممکن است مشکلاتی گریبان‌گیر آنان شده و خدماتی که از طریق این دفاتر وعده‌داده‌شده نیز محقق نشده و به آنان ارائه نشود.

 رحمانی با بیان اینکه این دفاتر غیرمجاز باتوجه‌به اینکه وجهه قانونی ندارند، سازمان و حج و زیارت نیز مسئولیتی در برابر این دفاتر ندارد، افزود: همچنین اقشار مختلف مردم می‌توانند در صورت مشاهد هر گونه تخلف در دفاتر زیارتی دارای مجوز نیز مراتب را به حج و زیارت استان اعلام کنند.

 وی در ادامه با بیان اینکه امسال ظرفیت ۱۲۰ نفر برای حج تمتع به ایلام تعلق گرفت که در حال حاضر تکمیل شده است، افزود: تمام معاینات پزشکی کاروان ۱۲۰ نفره حج تمتع استان انجام و آمپول مننژیت نیز برای متقاضیان حج تمتع تزریق شده است، همچنین گذرنامه‌های اعضای این کاروان برای دریافت روادید ارسال شده و این تعداد، نیمه دوم خردادماه سال جاری از طریق فرودگاه امام (ره) به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

 مدیر حج و زیارت ایلام با اشاره به اینکه تعداد ۸۵ نفر نیز از ایلام برای حج عمره مفرده اعزام شده‌اند، گفت: این تعداد در حال حاضر در مدینه منوره در حال انجام اعمال حج و عبادات مربوطه بوده که مدت سفر این عزیزان ۱۰ روز به‌صورت پنج‌روز در مدینه منوره و پنج‌روز در مکه مکرمه خواهد بود.

 رحمانی در ادامه با اشاره به تداوم اعزام متقاضیان حج عمره به سرزمین وحی، ابراز کرد: بعد از اتمام حج تمتع، اعزام متقاضیان حج عمره مفرده ازسرگرفته می‌شود و در خدمت عمره گذاران خواهیم بود، افرادی که فیش حج عمره دارند، جای هیچ‌گونه نگرانی ندارند، به‌طورقطع، کاروان‌هایی برای حج عمره به استان ایلام تخصیص داده می‌شود و این افراد به حج عمره اعزام خواهند شد.

 وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام جدید در بحث حج تمتع و عمره فعلاً وجود ندارد و هیچ بخش‌نامه‌ای دراین‌خصوص ابلاغ نشده است، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی حج تمتع و بیش از ۶ هزار نفر عمره‌گزار دارای فیش حج در ایلام منتظر اعزام به سرزمین وحی هستند.

 مدیر حج و زیارت ایلام با اشاره به اینکه رایزنی‌های لازم انجام شده که کاروان‌های حج با افزایش ظرفیت نسبت به سال‌های گذشته برای اعزام متقاضیان حج به ایلام اختصاص‌یافته و تعدادی نیز در صورت امکان از طریق استان خوزستان اعزام شوند.

 رحمانی در ادامه با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی مسئولیت واحد گمشدگان بر عهده حج و زیارت است، گفت: از مردم و زوار عزیز درخواست می‌شود که هویت خود را روی کوله‌های همراه نصب و یا درج کنند که در صورت مفقودشدن، سازمان حج و زیارت بتواند برای ارسال کوله‌ها به درب منازل صاحبان بر اساس آدرس مندرج، اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد