سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64910
|
08:28 - 1403/01/27
نسخه چاپی

مدیرکل جهاد کشاورزی ایلام:

جشن استانی گندم در دهلران برگزار می‌شود

جشن استانی گندم در دهلران برگزار می‌شود
مدیرکل جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید گندم برای سال زراعی جاری در ایلام هم حدود ۳۹۹ هزار تن است، گفت: ۳۰ فروردین سال جاری به‌عنوان روز ملی گندم در تقویم نام‌گذاری شده است که در این راستا جشن استانی گندم در دهلران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،حشمت عزیزان صبح امروز  در نشست ستاد تنظیم بازار ایلام، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام تولید شده است که از این میزان گندم ۳۲۴ هزار تن به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه پیش‌بینی تولید گندم برای سال زراعی جاری در ایلام هم حدود ۳۹۹ هزار تن است، گفت: امسال تعدادی از مزارع گندم در دشت عباس و دهلران به دلیل بارش‌های رگباری در پایان سال دچار خسارت شده است؛ اما انتظار می‌رود که همین میزان گندم در ایلام تولید شود.

وی یادآور شد: خرید تضمینی گندم در استان از روز گذشته در ایلام با تشکیل ستاد برداشت غلات و کمیته خرید تضمینی گندم آغاز شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه این کمیته در تمام شهرستان‌های ایلام تشکیل شده است، گفت: قیمت تضمین خرید گندم در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال است.

عزیزان یادآور شد: ۳۰ فروردین سال جاری به‌عنوان روز ملی گندم در تقویم نام‌گذاری شده است که در این راستا جشن استانی گندم در دهلران برگزار می‌شود.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب