سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64882
|
17:48 - 1403/01/25
نسخه چاپی

مدیرکل دامپزشکی ایلام خبر داد:

انجام ۸ هزار بازرسی از مراکز عرضه فراورده خام دامی ایلام

انجام ۸ هزار بازرسی از مراکز عرضه فراورده خام دامی ایلام
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: 8 هزار و ۸۸ مورد بازدید بهداشتی از مراکز نگهداری و عرضه مواد خام دامی از اول تا پایان ماه رمضان و عید نوروز در سطح استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی دامپزشکی ایلام، یونس احمدی در خصوص بازرسی از مراکز عرضه فراورده خام دامی اظهار کرد: طی ماه مبارک رمضان و عید نوروز 8 هزار و ۸۸ مورد بازدید بهداشتی در اماکنی چون کشتارگاه، قصابی، رستوران و سالن‌های غذاخوری، اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران های بین‌راهی و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

 وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۳۸ مورد نمونه‌گیری از فراورده‌های خام دامی تهیه شد، افزود: در این مدت ۳۰۵ مورد اخطاریه به علت عدم رعایت موارد بهداشتی ثبت و ۳۲ مورد تخلف نیز برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیرکل دامپزشکی ایلام ادامه داد: در طرح تشدید نظارتی بر فراورده‌های خام دامی در ماه رمضان و عید نوروز مقدار یک هزار و ۸۶۸ کیلوگرم فرآورده خام در مراکز تولیدی و عرضه ضبط شد.

 وی اضافه کرد: بازرسی قبل و بعد از کشتار دام سبک‌وسنگین ذبح شده در کشتارگاه‌های استان ۲ هزار و ۲۰۰ راس بود.

 مدیرکل دامپزشکی ایلام یادآور شد: در این بازه زمانی از تعداد ۶۴۲ هزار و ۲۹۸ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان بازرسی و نظارت قبل و بعد از کشتار صورت گرفت.

 وی این تعداد بازرسی در قالب ۳۹ تیم بازرسی ثابت و سیار در دو نوبت صبح و عصر و به تعداد ۶۰ نفر از نیروهای دامپزشکی از تاریخ ۱۹ اسفند تا ۲۲ فروردین انجام شد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب