سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64867
|
11:28 - 1403/01/24
نسخه چاپی

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام خبر داد:

انجام ۱۲ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در ایلام

انجام ۱۲ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در ایلام
 سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اشاره به اینکه آبخیزداری و آبخوان‌داری از راهکارهای مؤثر و مفید برای حفاظت از آب‌وخاک و تقویت آب سفره‌های زیرزمینی است، گفت: در طی دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان توانسته‌ایم حجمی بالغ بر ۱۲ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در ایلام صورت گیرد.

یاسم خانمحمدیانصبح امروز در گفتگو باخبر نگار تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: آبخیزداری و آبخوان‌داری از راهکارهای مؤثر و مفید برای حفاظت از آب‌وخاک و تقویت آب سفره‌های زیرزمینی بوده و دولت کار و کرامت نسبت به این موضوع در سراسر کشور به‌ویژه استان ایلام توجه خاصی داشته است. 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ایجاد سازه‌های آبخیزداری ازجمله سنگی ملاتی، گابیون بندی، خشکه‌چینی و همچنین کارهای بیولوژیکی و بیومکانیکی در عرصه‌ها راهکاری مناسب برای مهار سیلاب‌ها، جلوگیری از خسارات به تأسیسات، اراضی کشاورزی و مناطق شهری و روستایی است؛ لذا این اداره کل در طی دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان توانسته است حجمی بالغ بر ۱۲ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری انجام دهد .

وی افزود: در دولت سیزدهم با استفاده از اعتبارات تهاتر نفت و مولدسازی جهت انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری مبلغ یک هزار ۷۵۰ میلیارد تومان طی قردادی سه‌جانبه فی‌مابین استانداری، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۵ در دستور کار قرارگرفته و در سطح ایلام توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عملیاتی خواهد شد. 

خانمحمدیان گفت. به‌طورکلی آبخیزداری یعنی مدیریت آب‌وخاک و حفظ این دو عنصر اساسی که الحمدلله به شکرانه دولت کار و کرامت و حمایت‌ها تلاش‌هایی شبانه‌روزی استاندار پرتلاش ایلام این مقوله در استان به‌خوبی انجام شده است که در بارش‌های ۱۴۰۲ و فروردین سالجاری مردم نتیجه آن را به‌خوبی مشاهده نمودند.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب