سرویس: استان ایلام
کد خبر: 63718
|
00:04 - 1403/01/25
نسخه چاپی

 وصیت‌نامه مهدی رشیدی؛

امتی خالص و معتقد به مکتب اسلام به وجود آوریم

امتی خالص و معتقد به مکتب اسلام به وجود آوریم
 شهید مهدی رشیدی در قسمتی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: باید خط سرخ امام خمینی را پاسداری کنیم و غربی‌ها و شرقی‌ها را غربال نموده و به‌دور ریخته و امتی خالص و معتقد به مکتب اسلام به وجود آوریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، شهید مهدی رشیدیفرزند صیدمحمد یکم مهرماه ۱۳۴۷، در روستای چنگوله از توابع شهرستان مهران به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به‌عنوان بسیجی و پاسداری افتخاری در جبهه حضور یافت. سوم بهمن‌ماه ۱۳۶۴ در منطقه مرزی چنگوله بر اثر اصابت ترکش به سینه و دست، شهید شد. مزار این شهید والامقام در جوار امامزاده علی صالح (ع) قرار دارد.

 متن وصیت‌نامه شهید: 
 من پاسداری هستم از سلاله خون جملگی شهدای اسلام و وارث خون‌های پاک‌تر ده قرن خط سرخ شهادت تشیع که در زمانه‌ای و مقطعی پرمخاطره قرار گرفته‌ام و مسئولیت‌ها بر دوشم سنگینی افکنده و آن را با چشم‌های خونین می‌نگرم و به گذشته می‌اندیشم پس از فکرها و اندیشه‌ها به نتیجه‌ای جاودانه دست یافته‌ام که دو راه را در پیش دارم یکی اینکه حسین‌وار مانند شهدای گذشته با تمام وجودم رفتن را انتخاب و به صف شهدا بپیوندم و دوم اینکه مانند یزیدی‌ها دیوانه‌وار بمانم و بخورم و بخوابم و هیچ حرکتی و هجرتی نداشته باشم.
 اینک راه اول را برگزیده‌ام و می‌خواهم هجرت کنم و چارچوب تنگ زمانه و این حیات پست را بِدرم و هجرت کنم همان‌طوری که در حدیث آمده است: ما دشمنان را از نادان‌ترین افراد قرار دادیم. تمام توطئه‌ها و نیرنگ‌های آنان را نقش‌برآب کنیم و این وظیفه همه مسلمانان است که برخیزند و وجود این استعمارگران را که هدفشان به سیخ کشیدن کلیه مستضعفین جهان است از سطح کره زمین پاک کرد.

 من سرباز اسلام و امام خمینی هستم تصمیم گرفته‌ام و به تصمیم خود حرکت کنم و برای آزادی هم‌کیشانم با دیگر هم‌رزمانم بکوشم و آنان را از دست این جهان‌خواران غرب و شرق و مزدوران وابسته به آنان نجات دهیم.

 خط سرخ امام خمینی را پاسداری کنید

 باید خط سرخ امام خمینی را پاسداری کنیم و غربی‌ها و شرقی‌ها را غربال نموده و به‌دور ریخته و امتی خالص و معتقد به مکتب اسلام به وجود آوریم؛ بنابراین تصمیم گرفته‌ام برای رفتن به‌سوی خداوند و تکامل و رشد انسانیت هجرت کنم و سرزمین اسلامیم را از اشغال بی‌دینان و فتنه‌جویان وابسته رها سازم. وقتی علی (ع) می‌فرماید: «سوگند به خدا که علاقه پسر ابوطالب به مرگ بیش از علاقه طفل به پستان مادر است» ما را از مرگ چه باکی که مرگ سرخ شهادت بهتر از زندگی ننگین است.

 سنگرها را خالی نگذارید

 از برادران و دوستانم می‌خواهم سنگرها را پر کنند که خالی گذاشتن این سنگرها خیانت به اسلام و خون جملگی شهدا است. از پدر و مادرم تشکر می‌کنم که مرا این‌گونه تربیت کردند که بتوانم حسین‌وار زندگی کنم و حسین‌وار شهید شوم و شما را به صبر و تقوا سفارش می‌کنم برای من طوری عزاداری کنید که ضجه و گریه شما باعث خوشحالی دشمنان دین و میهن اسلام نگردد و در خاتمه موفقیت پاسداری و سربازان اسلام را از خداوند خواستارم.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب