سرویس: سیاسی
کد خبر: 63518
|
00:28 - 1403/01/25
نسخه چاپی

استفاده شخصی از خودروهای اداری در ایلام؛

وقتی پلاک‌قرمزها در خدمت خانواده هستند

وقتی پلاک‌قرمزها در خدمت خانواده هستند
مسئله استفاده شخصی از خودروهای اداری در ساعات غیراداری یکی از موضوعات مهمی است که در این روزها به یک چالش در استان ایلام است که نیازمند نظارت مسئولین است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، تردد خودروها در ساعات غیراداری یک موضوع مهم و حساس است. قوانین مربوط به تردد خودروها در ساعات غیراداری بسته به محل و قوانین مربوطه ممکن است متفاوت باشند. اما به‌طورکلی، ممکن است محدودیت‌های خاصی برای تردد خودروها در ساعات غیراداری وجود داشته باشد.

مثلاً، به‌عنوان‌مثال در برخی مناطق شهری یا روستایی، ممکن است محدودیت‌های خاصی برای تردد خودروها در ساعات شبانه‌روز وجود داشته باشد، به‌عنوان‌مثال به دلیل امنیت و حفظ نظم شهری. همچنین، برخی جاده‌ها ممکن است در ساعات خاصی به دلایل ترافیک یا حوادث مسدود شده باشند. 

همچنین، در برخی کشورها، ممکن است برای تردد در ساعات غیراداری نیاز به مجوز خاص یا ضوابط خاص داشته باشید در ایران اما تردد در ساعات غیراداری با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و استفاده شخصی ممنوع است.

از استفاده شخصی خودروها در ساعات غیراداری باید جلوگیری شود

میلاد محمدی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود گاهی برخی ادارات از خودروهای اداری برای مصارف شخصی استفاده می‌کنند و این امری ناپسند است که نیازمند رسیدگی است.

وی افزود: باید توجه داشت که این‌گونه استفاده‌ها به ضرر بیت‌المال است و امری است که خدمات دولت به مردم را زیر سؤال می‌برد و به همین دلیل ضروری است تا با این امر ناپسند با بازرسی‌ها و برخوردهای قانونی جلوگیری شود.

محمدی تصریح کرد: اداراتی که این‌گونه معضلاتی را دارند باید به مقابله با این مقوله بپردازند و رویکرد خود را اصلاح کنند.

تردد خودرو در ساعات غیراداری باید موردتوجه نهادهای ناظر باشد

سجاد حسنی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: تردد خودروها در ساعات غیراداری ممکن است قوانین متفاوتی داشته باشد و ممکنه به قانون مربوطه در کشور شما نیاز داشته باشم. عموماً در بسیاری از کشورها، تردد در ساعات غیراداری محدودیت‌های خاصی دارد که بسته به محل و قوانین مربوطه ممکنه متفاوت باشد برای مثال، در برخی کشورها، تردد در ساعات غیراداری ممکنه به دلیل امور امنیتی و حفظ نظم شهری محدود شده باشد. این ممکنه به‌صورت محدودیت‌های ترافیکی یا ایجاد مناطق محدود تردد (مثلاً مناطق محدوده یا محدودیت‌های شهری خاص) اعمال بشود.

وی افزود: در برخی کشورها نیز، برای تردد در ساعات غیراداری ممکنه به دلیل امور اضطراری یا عملیات ویژه (مثلاً عملیات نظامی یا اورژانس) مجوز یا مجوز خاصی نیاز باشد، همچنین، در برخی مناطق روستایی یا جاده‌های دورافتاده، ممکنه از توصیه یا قوانین خاص برای تردد در ساعات غیراداری استفاده شود به دلیل عوامل مرتبط با امنیت و برخورداری از بینش منطقه‌ای است.

حسنی گفت: باید توجه داشت که مسئله استفاده شخصی از خودروهای اداری یک موضوع مهم و ضروری است که موردتوجه نهادهای ناظر و مسئولین باید باشد.

استفاده شخصی از خودروهای دولتی در ساعات غیراداری ممنوع است

مهدی کدیوریان کارشناس مسائل حقوقی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: بر اساس قانون استفاده شخصی  از خودروهای دولتی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

وی افزود: باید توجه داشت که این اقدام برابر قانون شرع اسلام هم حرام است و هرکس وظیفه دارد این مورد را رعایت کند.

کدیوریان گفت: لازم است که نهادهای ناظر دراین‌خصوص برخورد لازم را با متخلفان انجام دهند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب