سرویس: سیاسی
کد خبر: 64842
|
08:28 - 1403/01/22
نسخه چاپی

رهبر انقلاب:

رژیم صهیونیستی اشتباه کرد و تنبیه خواهد شد

رژیم صهیونیستی اشتباه کرد و تنبیه خواهد شد
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر، ضمن اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه و به‌شهادت‌رساندن فرماندهان محور مقاومت فرمودند: رژیم صهیونیستی اشتباه کرد، باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران فرمودند: عید سعید فطر را به همه امت اسلامی و ملت عزیز ایران و شما نمازگزاران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

ایشان بیان کردند: ابر رحمت الهی یک ماه تمام بر امت اسلامی بارید. رحمت الهی و ضیافت الهی در این یک ماه، شامل حال همه آحاد امت اسلامی بود. ملت عزیز ایران از این ضیافت الهی حداکثر استفاده را بحمدالله توانست انجام بدهد، به‌قدر وسع و توان خود. جشن‌های اول سال شمسی و آغاز فروردین را با معنویت ماه مبارک رمضان متبرک کرد.

رهبر انقلاب ادامه دادند: جلوه قرآن در سراسر این ماه چشمگیر بود. یکی از نقطه‌های برجسته ماه رمضان امسال بحمدالله شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور بود که از همیشه درخشان‌تر و زیباتر جلوه کرد و رسانه ملی نیز در ارائه این پیشرفت بزرگ، نقش ایفا کرد. آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تصریح کردند: خدای متعال را باید شکرگزار باشیم که روزبه‌روز، جلوه قرآن و انس با قرآن در کشور افزایش پیدا می‌کند.

ایشان بیان داشتند: محافل ذکر، محافل دعا و محافل تضرع در سرتاسر ماه، بخصوص در لیالی مبارک قدر، جلوه‌های دیگری از معنویت این ماه عزیز بود، و ضیافت الهی را برای مردم عزیز ما زیباتر و مطلوب‌تر قرارداد و مردم ما توانستند از این ضیافت، بحمدالله استفاده کنند.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: ماه مبارک رمضان، فرصت بزرگی است. از این فرصت، خیلی‌ها بیشترین استفاده را کردند، آحاد ملت نیز بحمدالله بهره بردند. توصیه مؤکد ما این است که این ذخیره معنوی را برای خودتان حفظ کنید؛ بخصوص جوانان عزیز ما. بحمدالله جامعه جوان کشور میل به دین‌داری و توجه به ذکر دعا دارد. این فرصت بزرگی است در ماه رمضان؛ از این فرصت استفاده شد. این را برای خودتان حفظ کنید. این را به‌عنوان یک ذخیره معنوی برای خودتان به‌حساب بیاورید.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای گفتند: مسئله روزه بسیار مهم است. آنچه که امسال به بنده خبر داده می‌شد، این است که گاهی تظاهر به روزه‌خواری در بعضی از عابر شهر تهران و دیگر شهرها دیده شد. یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست که کسانی را به‌زور وادار به دین‌داری کند، اما در برابر هنجارشکنی دینی نیز وظیفه دارد. نباید کوتاهی کنیم؛ و مسئولین، و آحاد مردم، و آمرین به معروف و ناهین از منکر، در این زمینه باید وظیفه خود را انجام بدهند.

ایشان تصریح کردند: امیدواریم ان‌شاءالله این سرمایه عظیم دین و معنویت در کشور، برای این ملت همیشه حفظ شود و باقی بماند که مایه عزت است، مایه سربلندی است و مایه کامروایی در امور دین و دنیاست.
 

رهبر معظم انقلاب در آغاز خطبۀ دوم بیان داشتند: بار دیگر این فرصت مبارک را، فرصت عید فطر را به همه شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. آنچه که در این خطبه لازم می‌دانم تکیه روی آن بکنم، عبارت است از اینکه امسال ماه رمضان حوادث خونبار غزه، کام مسلمانان را در سراسر جهان تلخ کرد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: لعنت خدا بر رژیم غاصب صهیونیسم که در این ماه مبارک، نه فقط دست از کشتار زنان، کودکان، مردم بی‌دفاع برنداشت، بلکه آن را تشدید هم کرد. ایشان تصریح کردند: دولت‌های غربی در طول این سال‌های متمادی، همیشه رژیم غاصب را کمک کرده‌اند، پشتیبانی کرده‌اند، در محافل جهانی از او حمایت کرده‌اند، و انواع و اقسام کمک‌ها را به او رسانده‌اند. حق این بود که در این قضیه مهم، در این حادثه، در این فاجعه می‌آمدند و جلوی آن را می‌گرفتند و مانع می‌شدند؛ دولت‌های غربی مانع نشدند و به وظیفه‌شان عمل نکردند.

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: بعضی زبانی یک چیزی در حمایت از مردم گفتند، اما در عمل نه فقط مانع نشدند، بلکه بسیاری از آن‌ها کمک هم کردند؛ مخصوصاً دولت مستکبر ظالم آمریکا و انگلیس.

آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تأکید کردند: دولت‌های غربی در حوادث امسال ذات شریر تمدن غربی را علناً به دنیا نشان دادند. ماها می‌گفتیم، منتقدین تمدن غربی بارها تکرار می‌کردند و می‌گفتند که این تمدن بر پایه شرارت بنا شده، بر پایه جدایی و عناد با معنویت و فضائل معنوی و ارزش‌های معنوی بنا شده است، از او انتظار خیر نمی‌توان داشت؛ این را همه می‌گفتند. اما در حوادث این شش ماه گذشته در مسئله غزه و فلسطین، خود دولت‌های غربی این ذات شریر را در مقابل چشم همه دنیا قرار دادند و نشان دادند که این تمدن، چه تمدنی است. کودک می‌کشند در آغوش مادر، بیمار می‌کشند در بیمارستان. زورشان به مقاومت و مردان مقاومت نمی‌رسد، به جان خانواده‌ها، به جان کودکان و مظلومان، و به جان پیرمردها می‌افتند. 


ایشان بیان داشتند: این‌ها سی و چند هزار انسان بی‌دفاع را در این شش ماه به قتل رساندند. کجا هستند آن کسانی که آهنگ ناهنجارشان درباره حقوق بشر گوش دنیا را کر می‌کند. کجایند، چرا اینجا نمی‌بینند، این‌ها بشر نیستند، این‌ها حقوق ندارند. این راجع به آن‌ها.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: اما راجع به خود رژیم خبیث که سرتاپا خبث و شرارت و خطاست، یک خطای دیگری هم بر خطاهای خود اضافه کرد و آن، حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود. کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک همان کشوری است که سفارت متعلق به اوست. وقتی که به کنسولگری ما حمله می‌کنند، مثل این است که به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این، عرف دنیاست.

آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تأکید کردند: رژیم خبیث، در این قضیه اشتباه کرد؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. ایشان بیان داشتند: ما البته، داغدار شهیدانمان شدیم؛ شهیدان از قبیل شهید زاهدی، شهید رحیمی و دیگر همراهانشان. بنده قبلاً هم عرض کردم که این‌ها، عاشق شهادت بودند. این‌ها چیزی از دست ندادند؛ خوشا به حالشان. این‌ها کسانی بودند که یک‌عمر به دنبال شهادت دویدند؛ خدا به آن‌ها این اجرت را داد به‌خاطر جهادشان. خوشا به حالشان. 

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: ما داغدار شدیم، اما آن‌ها کامیاب شدند. آن‌ها توانستند به مقصود خودشان برسند. هم آنها و هم شهدای امنیت در بلوچستان؛ این جوانان عزیزی که از مرزهای کشور دارند حراست می‌کنند. جانشان را در کف دستشان گرفته‌اند. ملت داغدار این‌ها است. خدای متعال به ملت ایران قوت بدهد، اجر بدهد، صبر بدهد، توفیق بدهد، و ملت ایران را به همه آرزوهای بزرگ ملی و مردمی خود برساند.

آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تصریح کردند: من بر وحدت کلمه تأکید می‌کنم. مردم عزیز، جوانان عزیز، فعالان سیاسی، فعالان اجتماعی و فعالان رسانه‌ای، بدانید توفیق در توحید کلمه است؛ توفیق در وحدت کلمه ملت ایران است. 

ایشان گفتند: اختلاف‌نظر دارید، داشته باشید؛ اختلاف‌نظر سیاسی و غیرسیاسی اشکالی ندارد، اما درگیری و یقه‌گیری و وحدت را شکستن و دودستگی و دو گروه‌های جعلی درست‌کردن به زیان کشور است، به زیان دین شماست، به زیان دنیای شماست، و به زیان قوت شماست.


رهبر معظم انقلاب، در پایان بیان داشتند: پروردگارا، به محمد و آل محمد، بهترین خیرات را به این ملت عنایت کن؛ این ملت را بر دشمنانش پیروز کن. پروردگارا، این ملت را دشمن‌شاد مکن. پروردگارا، روح مطهر امام بزرگ ما و شهیدان عزیز ما را از این ملت و از آنچه که انجام می‌دهیم، راضی و خشنود کن؛ قلب مقدس ولیعصر (عج) را از ما راضی کن.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

انتهای خبر/م



 









 
 
 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب