سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64838
|
14:42 - 1403/01/21
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام:

حرفه‌آموزی به سربازان در کاهش آمار بیکاری مؤثر است

حرفه‌آموزی به سربازان در کاهش آمار بیکاری مؤثر است
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در طول دوران خدمت و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از برنامه‌های مهم امسال نیروهای مسلح است، گفت: حرفه‌آموزی به سربازان در کاهش آمار بیکاری استان بسیار مؤثر می‌باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سردارجمال شاکرمیعصر امروز در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی با موضوع مهارت‌افزایی و اشتغال سربازان وظیفه با بیان اینکه سوق‌دادن جوانان به سمت اشتغال‌زایی باهدف کاهش معضل بیکاری از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در طول دوران خدمت و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به این قشر از برنامه‌های مهم امسال نیروهای مسلح است.

 فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام اظهار کرد: با همکاری اداراتی چون فنی و حرفه‌ای، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جهاد کشاورزی به سربازان آموزش‌ها و مهارت‌های لازم جهت حرفه‌آموزی بعد از پایان خدمت ارائه شود.

شاکرمی با اشاره به اینکه یک قرارگاه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح باهدف مهارت‌آموزی سربازان تشکیل شده است، ادامه داد: حرفه‌آموزی به سربازان و اختصاص وام خوداشتغالی در کاهش آمار بیکاری بسیار مؤثر است.

 وی یادآور شد: باید یک سهم از تسهیلات بخش اشتغال در اختیار نیروهای مسلح برای پرداخت وام به سربازان مهارت دیده قرار بگیرد تا این افراد بعد از پایان خدمت سربازی بر اساس حرفه و مهارتی که آموخته‌اند، برای خود کسب‌وکار راه‌اندازی کنند.

 فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام بیان کرد: برای مهارت‌آموزی سربازان مشارکت همه دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل موردنیاز است و ارگان‌های نظامی زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح نیز تعداد سربازان وظیفه، استعداد و علائق آن‌ها به حرفه‌های خاص را احصا کنند تا فرایند آموزش این قشر تسهیل و تسریع یابد.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب