سرویس: استان ایلام
کد خبر: 64831
|
09:52 - 1403/01/21
نسخه چاپی

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام مطرح کرد:

فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز در ایلام

فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز در ایلام
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام از فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز در ایلام خبر داد و گفت: این سامانه ابرشی برای بامداد و عصر روز چهارشنبه این سیستم تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، احسان احمدی‌نژاد صبح امروز در جمع رسانه در خصوص فعالیت سامانه بارشی ایلام، اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز فعالیت خود را در ایلام آغاز می‌کند و برای بامداد و عصر روز چهارشنبه این سیستم تقویت می‌شود.

  کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام افزود: این سامانه از روز پنجشنبه به‌تدریج از آسمان ایلام خارج می‌شود هرچند باتوجه‌به وجود رطوبت در جو به‌صورت محلی در روز پنجشنبه احتمال بارش وجود دارد.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه دامنه پراکنش این سیستم کل ایلام را در بر می‌گیرد، ادامه داد: قدرت فعالیت ریزشی این سامانه از سیستم قبلی قوی‌تر و بیشتر است.

 وی اضافه کرد: وزش باد شدید، بروز طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق، تگرگ و صاعقه از پیامدهای این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آسیب به تأسیسات سبک و سرشاخه درختان به علت وزش باد از جمله پیامدهای احتمالی این سیستم قوی بارشی است.

احمدی‌نژاد گفت: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده شرایط ناپایداری جوی در ایلام به‌ویژه نواحی نیمه شرقی و شمال شرق ایلام وجود دارد.
  

انتهای خبر/م
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب