سرویس: سیاسی
کد خبر: 64800
|
00:28 - 1403/01/20
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه :

رژیم صهیونیستی محور شرارت در جهان است

رژیم صهیونیستی محور شرارت در جهان است
مدرس دانشگاه گفت: عمل رژیم صهیونیستی تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی است که از تاریخ تولد آن تاکنون همواره در پی فساد و جنگ‌افروزی بوده و کشتار مردم بی‌گناه را در دستور کار قرار داده است.

 باید توجه داشت که محور شرارت‌ها در دنیا با رژیم جعلی صهیونیستی است که در این راه از هیچ‌گونه جنایتی دریغ نکرده است.

 حمله رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک رویکرد جدیدی از سوی این رژیم شناخته می‌شود که باید منتظر پاسخش باشد.

 در جهت بررسی ابعاد حقوقی حمله رژیم صهیونیستی بر آن شدیم تا محمدحسین باژدان مصاحبه‌ای داشته باشیم.

 رژیم صهیونیستی به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیده است

 محمدحسین باژدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی از درون فروپاشیده و به هیچ‌کدام از اهداف خود دست پیدا نکرده و همه چیزش توسط آمریکایی‌ها اداره می‌شود و اقتصادش نابود شده، امنیتش از بین رفته؛ مهاجرت و جمعیت اجاره‌ای که فلسفه وجودی این رژیم منفور است با چالش جدی مواجه شده و حاضرین هم در حال فرار هستند.

وی افزود: از طرفی موجودیت رژیم صهیونیستی که بنا بر اعمال نقض فاحش تمامی مبانی حقوق بین‌المللی بقا یافته و مشغول جنگ، کشتار و نسل‌کشی علیه ملت مظلوم فلسطین (غزه) بوده است، در اقدامی کم‌سابقه برخلاف قوانین شناخته شده در حقوق بین‌الملل در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه با وجود مصونیت حقوقی آن از تعرض، حمله نظامی کرده است.

 حمله رژیم صهیونیستی نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی است

 مدرس حقوق دانشگاه گفت: این حمله رژیم صهیونیستی منجر به شهادت هفت مستشار نظامی رسمی جمهوری اسلامی و ۶ شهروند بی‌گناه سوری و مجروح شدن برخی از آنان شده، نقض صریح کنوانسیون‌های بین‌المللی در مصونیت اشخاص و اماکن دیپلماتیک است.

 باژدان گفت: حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران مصداق تعرض به ۱)کشور و حاکمیت سوریه ۲) جمهوری اسلامی ایران ۳) نقض مقررات و حقوق بین‌الملل اعم از منشور ملل متحد، اصل مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی مقرر در کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱، کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی ۱۹۶۳ تلقی می‌گردد.

 عمل رژیم صهیونیستی تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است

 وی خاطرنشان کرد: همچنین این عمل رژیم صهیونیستی تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان باهدف تحریک نظام سیاسی ایران به واکنش و دفاع مشروع به‌عنوان حق قانونی خود که می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها در خاورمیانه که آبستن پیامدهای غیرقابل‌پیش‌بینی است به‌حساب می‌آیند.

 مدرس حقوق دانشگاه گفت: در تاریخ مبارزه میان محور مقاومت و رژیم صهیونیستی، از حمله نیرو هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق به‌عنوان یک نقطه عطف یاد خواهد شد.

 رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ اقدامش باشد

 وی در ادامه گفت: فرماندهان نظامی، امنیتی رژیم صهیونیستی بدون توجه به قوانین بین‌المللی گزینه حمله نظامی به «خاک ایران» را انتخاب و فصلی جدید از نبرد میان تهران، تل‌آویو را آغاز کردند.

 باژدان تصریح کرد: با آنکه جمهوری اسلامی ثابت کرده که باتدبیر و صبر تحولات میدانی را رصد کرده و در دام اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها نخواهند افتاد، اما پاسخ سخت به این گستاخی اسرائیل امری دورازذهن به نظر نمی‌رسد. حال باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده ایران و محور مقاومت چه زمان و مکانی را برای پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیست‌ها انتخاب خواهند کرد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب