سرویس: سیاسی
کد خبر: 64476
|
00:06 - 1402/12/29
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه
امروز جامعه به فرهنگ قرآنی نیاز دارد و باید قرآن‌آموزی و عمل به فرامین قرآنی را در جامعه ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، قرآن کتاب راه بشریت است که اگر آموزه‌های نورانی‌اش به طور عملی در زندگی ما قرار گیرد سعادت و آرامش دنیوی و اخروی را نصیب ما خواهد کرد

 این روزها که در ماه مبارک رمضان قرار داریم بهار قرآن به ما روی آورده است که باید نهایت استفاده را از آن ببریم که روح و روانمان همیشه‌بهاری باشد و از این چشمه نورانی نوش جان کنیم.

 در سطح کشور که در حرم‌های امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، صحن امامزادگان و بقاع متبرکه سال‌هاست که ختم‌های نورانی و دسته‌جمعی قرآن در ماه رمضان برگزار است که در جای خود کاری مهم در راستای قرآنی کردن جامعه است؛ اما آنچه که باید به آن توجه کرد جلسات خانگی قرآن است که می‌تواند یادگیری و فرهنگ قرآنی را به زیبایی در بین خانواده‌ها و جامعه ما رواج دهد و فرزندانمان را به آغوش قرآن هدایت کند.

 ویژگی جلسات خانگی قرآن و محلات این است که باتوجه‌به فضای غیررسمی و صمیمی که بر آن حاکم است به‌خوبی می‌تواند بچه‌ها را به‌خوبی جذب کند و فرزندان خردسال به همراه مادرانشان و باحال و هوای پرنشاط در آن شرکت کنند و از دل همین جلسات کوچک اما نورانی می‌توان استعدادهای قرآنی را کشف و به جامعه قرآنی معرفی کرد .

 توجه به فرهنگ قرآن‌آموزی ضروری است

 میلاد ابراهیمی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: امروز نیاز داریم تا هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی را در جامعه پیاده‌سازی کنیم، در واقع نیاز امروز جامعه بشر در قرآن است که برخی آن را فراموش کرده‌اند.

 وی افزود: باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد و از هر ابزاری در این راه بهره برد و همچنین همه در این زمینه وظیفه داریم تا نشردهنده فرهنگ قرآنی باشیم.

 شهروند ایلامی تصریح کرد: باید توجه داشت که جلسات خانگی قرآن یک راه مؤثر و مفید برای ترویج فرهنگ قرآنی است که می‌تواند باعث شود تا جامعه راه سعادت را طی کند.

 لزوم توجه به جلسات خانگی قرآن

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی‌تبار امام‌جمعه ایلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: قرآن راه نجات بشریت است و توجه به قرآن‌آموزی یک ضرورت است که همه باید به آن توجه داشته باشند.
 وی افزود: باید از راهی که می‌توان قرآن را در بین مردم بیشتر توسعه داد و قرآن‌آموزی، قرآن خواندن و عمل به فرامین قرآن را بیشتر در میان مردم منتشر کرد.

 امام‌جمعه ایلام گفت: جلسات خانگی در مناطق شهری و روستا نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دارد و باتوجه‌به فعالیت ۶۵ مؤسسه قرآنی در استان لازم است که این مؤسسات در زمینه تربیت و آموزش قرآن کریم وارد میدان شوند.

کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: اگر در هر محله‌ای یک مربی محور قرار گیرد و نسبت به برگزاری جلسات قرآنی خانگی اقدام کند، زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در محلات فراهم می‌شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب