سرویس: سیاسی
کد خبر: 64472
|
12:58 - 1402/12/27
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

ترویج فرهنگ قرآنی ضروری است  

ترویج فرهنگ قرآنی ضروری است   
امام‌جمعه ایلام گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه ما توجه به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  حجت‌الاسلام‌والمسلمیناله نور کریمی تباردر یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام، اظهار کرد: هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و سال جدید به شادی مردم رنگ معنویت می‌دهد.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه زبان کردی ایلام در ایلام، ابراز کرد: تدوین کلمات و لغات کردی ایلامی در یک مجموعه نیاز فرهنگی ایلام است که می‌تواند در آداب‌ورسوم و فرهنگ ما هم در داخل و در خارج کشور داشته باشد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه و مطبوعات ایلام در قرارگاه رسانه‌ای انتخابات ایلام، تصریح کرد: وقتی دشمن برای مهندسی افکار عمومی جامعه هزینه و کار می‌کند ضرورت دارد برای مقابله با برنامه‌های دشمن به‌صورت قرارگاهی فعالیت کرد.

کریمی تبار با بیان اینکه لازم است متناسب با شرایط روز این قرارگاه رسانه‌ای در ایلام فعال باشد، گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه ما توجه به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی قرآن کریم است.

 وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم کتاب سبک زندگی بشریت در همه عرصه‌ها است، افزود: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم بوده است که باید در ایلام برای تحقق این امر و تربیت حافظ قرآن کریم در ایلام تلاش کرد.

 امام‌جمعه ایلام با اشاره به آموزش مربیان تمام کودکستان‌های ایلام با محوریت قرآن کریم، ابراز کرد: اگر مربیان با سبک تربیت اسلام آموزش داده شوند بسیار در تربیت نسل قرآنی در جامعه تأثیرگذار خواهند بود.

کریمی تبار یادآور شد: جلسات خانگی در مناطق شهری و روستا نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دارد و باتوجه‌به فعالیت ۶۵ مؤسسه قرآنی در ایلام لازم است که این مؤسسات در زمینه تربیت و آموزش قرآن کریم وارد میدان شوند.

 وی با تأکید بر اینکه محلات شهرهای ایلام باید قرآن محور باشد، افزود: اگر در هر محله‌ای یک مربی محور قرار گیرد و نسبت به برگزاری جلسات قرآنی خانگی اقدام کند، زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در محلات فراهم می‌شود.

 امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت‌های مالی است، گفت: در هر روستا باید یک محفل قرآنی ایجاد شود.

کریمی تبار با تأکید بر اختصاص بودجه فرهنگی برای اجرای برنامه‌های دینی، مذهبی و قرآنی در سطح ایلام، خاطرنشان کرد: ما نباید برای فعالیت‌های دینی و رسانه‌ای در ایلام دغدغه تأمین بودجه داشته باشیم چرا که دشمنان برای ضربه‌زدن به فرهنگ دینی و اسلامی از هیچ تلاش فروگذار نیستند.

 وی ابراز کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیاری مناسبی برای پاسداری از دین اسلام و ارزش‌های دینی و معنویت افزایی در جامعه است، گفت: حدود ۱۰۰ مبلغ مذهبی به تعداد روحانیون ایلام در ایام ماه مبارک رمضان افزوده شده که فرصت مناسبی در راستای توسعه شعائر دینی است.

 امام‌جمعه ایلام با تأکید بر رعایت شئونات اسلامی و جلوگیری از روزه‌خواری در ایام ماه مبارک رمضان گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌عنوان یک فریضه الهی بیش از گذشته در ماه مبارک رمضان موردتوجه قرار گیرد و با هنجارشکنان نیز برابر قانون با آنان برخورد شود.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب