سرویس: سیاسی
کد خبر: 64470
|
11:52 - 1402/12/27
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

قرآن کریم کتاب آیین زندگی بشر برای همه عرصه‌هاست

قرآن کریم کتاب آیین زندگی بشر برای همه عرصه‌هاست
استاندار ایلام با اشاره به اینکه تمام قوانینی که امروز در سطح دنیا وجود دارد برگرفته از کتاب قرآن کریم است، گفت: قرآن کریم کتاب آیین زندگی بشر برای همه عرصه‌هاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حسن بهرام‌نیا صبح امروز در یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام با تبریک بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی مسیری را تبیین می‌کند که همان مسیر تمدن اسلامی است.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین شوراهای ایلام در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است، ابراز کرد: قرآن کریم تمدن ما را تعریف می‌کند که به حضور و ظهور آقا امام‌زمان (عج) متصل می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه همه ما به‌عنوان مدیر و مسئول باید تلاش کنیم عامل به قرآن کریم باشیم، ابراز کرد: امروز مسئولیتی که در نظام اسلامی به ما عطا شده است یک نعمت است که باید در راستای انجام دقیق این مسئولیت در راستای اجرای تمدن اسلامی تلاش کنیم.

 استاندار ایلام با اشاره به اینکه زیرساخت و زیربنای فرهنگ کشور همین بحث فرهنگ قرآنی است، گفت: قرآن کریم سرگذشت جهان را برای ما بازگو می‌کند که اگر این سرگذشت را سرلوحه کار خود قرار دهیم انسان موزونی خواهیم بود.

 بهرام‌نیا با بیان اینکه تمام قوانینی که امروز در سطح دنیا وجود دارد برگرفته از کتاب قرآن کریم است، یادآور شد: قرآن کریم کتاب آیین زندگی بشر برای همه عرصه‌هاست.

 استاندار ایلام با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها و جلسات قرآن کریم باید مردم پایه و محله محور باشد، افزود: در هر محله‌ای، خانه‌ای محور جلسات خانگی باشد که دوام و قوام این جلسات خانگی مبتنی بر چرخشی بودن این جلسات در سطح محلات است.

نماینده عالی دولت در ایلام با تأکید بر گسترش و توسعه جلسات خانگی و با اشاره به فعالیت دستگاه‌های مختلف در حوزه قرآن کریم، یادآور شد: لازمه توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان این است که قرارگاهی در خصوص توسعه و ترویج جلسات خانگی در ایلام راه‌اندازی شود.

 وی با اشاره به اینکه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در این راستا بایستی تلاش کنند، افزود: با این ظرفیتی که در استان وجود دارد، علاوه بر اینکه همه تشکل‌های فعال در حوزه قرآن کریم، فعالیت و کار خود را انجام دهند، این تشکل‌ها به‌صورت متمرکز در یک قالب یک قرارگاه قرار گیرند که اگر این قرارگاه تشکیل شود، نقش مهمی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد داشت.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب