سرویس: سیاسی
کد خبر: 64362
|
11:15 - 1402/12/20
نسخه چاپی

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام:

جنایات فرانسه در ایران فراموش‌نشدنی است    

جنایات فرانسه در ایران فراموش‌نشدنی است       
جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: ملت ما نقش دولت فرانسه در قتل‌عام عمومی مردم بی‌گناه ما در هشت استان و مشارکت در قتل‌عام کودکان روستای «ماروِره» و درّه «شَنَه‌چیر» ایلام در ۱۹ اسفندماه 13۶۳ را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سردار قدرت اله کریمیان صبح امروز (۲۰ اسفندماه) در نشست نخستین پرونده جنایت جنگی دولت فرانسه و قتل‌عام عمومی ایرانی‌ها در ۱۹ اسفندماه ۶۳ که در هتل زاگرس شهر ایلام برگزار شد با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان، گفت: پروژه ناامن‌سازی ایران اسلامی با خدعه کاهش مشارکت ایران در انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ توسط دولت فرانسه بر کسی پوشیده نیست.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با اشاره به نص صریح قرآن کریم که دشمنی کفر با اسلام ابدی است، اظهار کرد: اقدام ما هم باید ابدی باشد. غرب و اروپا از سالیان سال برای اینکه خود در معرض آفند دیگران قرار نگیرند علیه کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران اسلامی اقدام آفندی انجام داده‌اند.

وی در ادامه با بیان اقدامات آفندی دشمن از قبیل ادعای نقض حقوق بشر، ادعای تلاش برای دستیابی به سلاح‌های کشتارجمعی، ادعای تروریسم، ادعای نقض قوانین بین‌المللی و... بیان داشت: به اذعان افکار عمومی و اطلاعات پنهان و آشکار و همچنین به اذعان کارشناسان نظامی و سیاسی در سراسر جهان، خود کشورهای اروپایی و غربی از این همه نقص‌های آشکار و پنهان برخوردار هستند. 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ادامه داد: جنایات جنگی آمریکا در سراسر جهان در جنگ ویتنام، در قتل‌عام سرخ‌پوستان و همچنین جنایات جنگی آلمان در جنگ‌های جهانی اول و دوم و جنایات انگلیس و فرانسه در مستعمرات خود به‌ویژه فرانسه در آفریقا و همچنین قتل‌عام این روزهای مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها زوایای آشکار آنها به شمار می‌رود. 

کریمیان با اشاره به نسل‌کشی سال‌های قبل مردم بوسنی‌هرزگوین توسط صرب‌ها، اضافه کرد: جهان هنوز ناکازاکی و هیروشیما و ظلمی که بر ممالک اسلامی، سیاه‌پوست‌های آفریقا و سرخ‌پوستان آمریکا شده است را فراموش نکرده است. 

وی ابراز کرد: استکبار و غرب دم از حقوق بشر، دمکراسی و آزادی می‌زنند و در قِبل همین ادعای دروغین هر جنایاتی را مرتکب می‌شوند و هیچ مرجعی هم مطالبه نمی‌کند؛ بنابراین باید در مقابل دشمنی کفر باهوش عملکرد و این نشست و اهداف آن یک اقدام آفندی و زیرکانه است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام تأکید کرد: نباید دشمن آسوده‌خاطر باشد تا هر نوع توطئه علیه ما اعمال کند. باید برای آنها چالش و مطالبه‌گری جهانی راه انداخت و آنها را در مقابل افکار عمومی قرارداد تا مجبور به پاسخگویی شوند.

کریمیان ادامه داد: هر چند امکان دارد در دادگاه‌های بین‌المللی نتیجه مطلوب نگیریم؛ اما همین نفس کار آنها را به گوشه رینگ خواهد برد. باید قدرت تهاجمی و آفندی را از دشمن بگیریم و همچنین این جریان و نوع رفتار ما باید مستمر باشد و مقطعی نباشد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با بیان اینکه طی فرایند زمانی کمتر به جنایات فرانسه پرداخته‌ایم اظهار کرد: ملت ما نقش شتاب‌دهنده فرانسه در ناآرامی‌های سال قبل و فتنه‌انگیزی مشهود در ناآرامی‌های سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۴۰۱ و همچنین اقدام هم‌زمان رژیم بعثی صدام با تجهیزات و هواپیماهای جنگی دولت فرانسه در قتل‌عام عمومی مردم بی‌گناه ما در ۸ استان و مشارکت در قتل‌عام کودکان روستای «ماروِره» و درّه «شَنَه‌چیر» در ۱۹ اسفندماه ۶۳ را فراموش نخواهند کرد. 

وی در پایان بیان داشت: در یک جایی ضرورت دارد که شتاب این خصومت را متوقف کرده و در مجامع بین‌المللی محاکمه کنیم. با این کار هم اقدام آفندی انجام داده‌ایم هم از اقدامات خصمانه آنها کم کرده و هم افکار عمومی را با خود همراه خواهیم کرد.

انتهای خبر/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب