سرویس: سیاسی
کد خبر: 64321
|
09:22 - 1402/12/18
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

ایلام نگین فرهنگی کشور است

ایلام نگین فرهنگی کشور است
استاندار ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ایلام نگین فرهنگی کشور است، گفت: مهمان‌نوازی مردم ایلام موجب شده است که روزبه‌روز استقبال مردم از مرز مهران بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  حسن بهرام‌نیاشامگاه دیروز پنجشنبه در دیدار با طلاب، روحانیون و فضلای ایلامی مقیم قم در محل مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اظهار کرد: مردم ایلام بار دیگر با مشارکت حداکثری در انتخابات خوش درخشیدند و از آزمون بزرگ انتخابات سربلند بیرون آمدند.

استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام با حدود ۵۴ درصد مشارکت در انتخابات در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفت، افزود: استان ایلام در بحث پیکربندی رتبه نخست کشور، در بحث آغاز و آمادگی فرایند انتخابات رتبه دوم و در بحث مشارکت در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفت که نتیجه اعتمادسازی مردم، تبیین و بیان دستاوردها، ولایت‌مداری و پایبندی مردم به‌نظام بود.
 

 استاندار ایلام خاطرنشان کرد: دشمن با همه سازوکارهای خود برای کم‌رنگ کردن انتخابات در ایران اسلامی وارد میدان شد و تلاش داشت با حربه‌های مختلف، قدرت نرم نظام و دیپلماسی کشور را تضعیف کند اما مردم با حضور پُرشور در انتخابات بار دیگر حربه‌های دشمنان را خنثی کردند.

 وی بیان کرد: به‌تن‌کردن ردای خدمت در ایلام یک افتخار بزرگ است و باتوجه‌به این‌که خدمت در ایلام خدمت به خادمان پایتخت زوار سیدالشهدا (ع) است این خدمت یک موهبت بزرگ الهی است.

 بهرام‌نیا تصریح کرد: در حال حاضر ایلام نگین فرهنگی کشور است و سالیانه حدود ۱۰ میلیون نفر و فقط در اربعین امسال حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند و مهمان‌نوازی مردم ایلام موجب شد روزبه‌روز استقبال مردم از مرز مهران بیشتر شود و خاک‌پای زوار توتیای چشم ما باشد.

 استاندار ایلام با بیان این‌که اربعین یک موهبت الهی برای ایلام بوده است گفت: طی دو سال اخیر ۶۴ هزار میلیارد ریال اعتبار وارد استان شد که پنجاه‌هزار میلیارد ریال فقط صرف راه‌های منتهی به مهران شد که برای رفاه حال زوار، امسال ۸۶۰ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد.

 وی اشاره به ابرپروژهٔ سامانه گرمسیری، گفت: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی ایلام مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، چهارهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود.

 بهرام‌نیا با بیان اینکه از مجموع اعتبارات اختصاص‌یافته (حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال) برای سامانه گرمسیری، ۲۹ هزار میلیارد ریال در این دولت هزینه شده است، گفت: برای این پروژه از نقطهٔ صفر مرزی ایلام تا سد کنجان چم به طول ۸۵ کیلومتر ۲ لولهٔ ۲ متر و ۴۰ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی (بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

 استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم ایلام در کنار سامانهٔ گرمسیری، تونل کبیر کوه به طول بیش از هفت کیلومتر است که فقط در این دولت ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و در آستانهٔ بهره‌برداری است و پس از ریزش بخشی از گالری (تونل مصنوعی بتنی)، با تمامی ظرفیت استان تلاش می‌شود در سفر رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن (پتروشیمیایی) گفت: خوراک پارک پلی‌پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان گستر تأمین می‌شود. با راه‌اندازی پارک پتروشیمیایی در مهران ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند که اخیراً تفاهم‌نامهٔ سه‌جانبهٔ اجرای این پارک در کیش به امضا رسید.

 استاندار ایلام عنوان کرد: پتروشیمی هلیلان ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پتروشیمی دره شهر با اخذ مجوزها به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

 وی همچنین با اشاره به انتقال پروندهٔ مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام نیز یادآور شد: در 6ماههٔ نخست سال جاری، نزدیک به یک هزار میلیارد ریال بابت ارزش‌افزوده از قِبَلِ انتقال پروندهٔ مالیاتی به استان تزریق شده است و در ۶ ماههٔ دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق وارد استان می‌شود.

 استاندار ایلام گفت: تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲، ایلام رتبهٔ نخست کشور از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج به نسبت متقاضیان در کشور را به خود اختصاص داده است و تا این مقطع تسهیلات به ۸۰ درصد متقاضیان پرداخت شده است.

 وی بیان کرد: ایلام سال‌های سال، نگین تورم در کشور بود، نرخ تورم ایلام پس از سال‌ها، طی دو سال اخیر ۱۵ پله بهبودیافته است و واحدهای راکد زیادی به چرخهٔ تولید بازگشتند.

 استاندار ایلام به بحث احداث میدان میوه و تره‌بار به‌عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهر ایلام پرداخت و اظهار داشت: با کمک وزیر راه و شهرسازی وقت (مرحوم مهندس قاسمی)، ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری شهرداری ایلام برای زمین میدان میوه و تره‌بار تقسیط شد و هم‌اکنون سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار پای‌کار است.

 بهرام‌نیا عنوان کرد: کارخانهٔ غشا گستر دالاهو ایوان که تولیدکنندهٔ قطعات فیلتر آب است در آستانهٔ بهره‌برداری است. قبلاً این فیلترها از کشور آلمان وارد می‌شد که با بهره‌برداری از این پروژه، دیگر نیازی به واردات این‌گونه فیلترها نداریم.

 وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانهٔ آب شهر ایوان که ۱۷۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است، شهر ایوان و بیش از ۳۲ روستا از آن بهره‌مند می‌شوند که در آستانهٔ بهره‌برداری است.

 استاندار ایلام با بیان اینکه سالن بین‌المللی فرودگاه ایلام نیز با ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال هزینه، آماده افتتاح است، خاطرنشان کرد: همچنین پروژه تولید کاغذ سنگی تا الان سه هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و تا خردادماه سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای خبر/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب