سرویس: اقتصادی
کد خبر: 59034
|
00:08 - 1402/12/27
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اقتصادی:

روند نظارت بر قیمت کالاها در ایلام مطلوب نیست

روند نظارت بر قیمت کالاها در ایلام مطلوب نیست
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: روند نظارت بر قیمت کالاها در ایلام مطلوب نیست و نیاز به تغییر دارد.

 علی صادقی  در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: بررسی وضعیت بازار نشان می‌دهد نظارت‌ها در بازار ایلام کافی نیست و قیمت‌ها در ایلام به‌عنوان استان محروم بیشتر از بسیاری از استان‌ها در کشور است.

وی افزود: روند نظارت‌ها در ایلام مطلوب نیست و این به آن معنی است که تفاوت قیمت زیادی ایلام در مقایسه با بسیاری از استان‌ها در کشور را دارد و حتی مشاهده می‌شود که برخی از اصناف به‌صورت سلیقه‌ای اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه گفت: گرانی کالاها در این شرایط باعث ایجاد فشار اقتصادی بر مردم می‌شود و لذا ضروری است تا به سمت ایجاد ثبات و تعادل در بازار پیش برویم.

صادقی یادآور شد: دراین‌بین ایجاد سیاست‌های اشتباه و قیمت‌گذاری نامناسب هم تأثیرگذار است؛ مثلاً در ایام عید توزیع سیب و پرتقال به نرخ دولتی باعث افزایش قیمت‌ها شد چرا که سیبی را که در بازار به قیمت 20 هزار تومان به فروش می‌رسید را به 40 هزار تومان افزایش داد، دراین‌بین افرادی بودند که از این فرصت استفاده کرده و سودی به جیب زدند.

وی خاطرنشان کرد: اعلام قیمت‌ها از سوی دولت همیشه قیمت اجناس را افزایش داده و این مورد ناشی داشتن عدم وجود پایگاه اطلاعاتی مناسب از وضعیت بازار است چرا که قیمت‌گذاری در هر استان باتوجه‌به نوع و بافت جمعیت متفاوت است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب