سرویس: سیاسی
کد خبر: 59033
|
00:52 - 1402/12/27
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه:

حجاب و عفاف ضامن استحکام خانواده‌ها است

حجاب و عفاف ضامن استحکام خانواده‌ها است
مدرس دانشگاه گفت: حجاب و عفاف سعادت دنیا و آخرت را برای زنان به دنبال دارد و ضامن استحکام خانواده‌ها است.

حجت‌الاسلام محمدجواد قنبربیگی در گفتگو باخبرنگارخبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: حجاب از موضوعات مهم فرهنگی است که در تمام ادیان آسمانی به آن توصیه شده، حتی در مکتب‌های غیردینی نیز به‌تناسب اقتضائات از آن سخن به میان آمده است.

وی افزود: اگر به معنای حجاب و عفاف توجه کنید متوجه می‌شوید که واژه حجاب بیشتر به امر ظاهری و البته معنوی توجه دارد و واژه عفاف درونی و معنوی است. در واقع هر دوی اینها باید با هم باشند و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

مدرس دانشگاه در ادامه گفت: رعایت عفاف موجب نگاه دارندگی از گناه، کاستی خواهش‌ها، ورود به بهشت، پاکیزگی رفتار، دستیابی به عزت و قناعت می‌گردد.

وی یادآور شد: از منظر حضرت زهرا (س)  نزدیک‌ترین حالت زن به خداوند متعال هنگامى است كه خود را از دید نامحرمان  دور نماید و در منزل خود به خانه‌داری و تربيت فرزند و پذیرایى از همسر خود بپردازد. 

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: یک زن مسلمان هرگز فرمان خداوند متعال را در مورد حفظ عفت و عصمت خود فراموش نمی‌کند و در طول  زندگى حجاب و عفاف خود را همانند گوهرى گران‌بها پاسدارى می‌کند. 

وی تصریح کرد: این سخن معروف حضرت زهرا (س)  كه ضامن پایدارى جوامع و مایه استحکام خانواده‌هاست، همواره باید در معرض دید بانوان مسلمان به‌ویژه دختران جوان باشد که فرمود: «خَيْرٌ لِلنِّسَاءِ أَنْ لَا یَرَیْنَ الرِّجَالَ وَ لَا یَرَاهُنَّ الرِّجَالُ»

 «بهترین و نيکوترین عمل زنان آن است كه بدون ضرورت مردان نامحرم را نبينند و مردان نامحرم نيز آنان را ننگرند.»

وی تصریح کرد: این سخن معروف حضرت زهرا (س)  كه ضامن پایدارى جوامع و مایه استحکام خانواده‌هاست، همواره باید در معرض

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب