سرویس: استان ایلام
کد خبر: 47187
|
09:15 - 1399/06/18
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد؛

ضرورت تکریم ارباب رجوع در بانک ها

ضرورت تکریم ارباب رجوع در بانک ها
حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار گفت: با توجه به شیوع کرونا و مشکلات معیشتی ناشی از آن، بانک ها در زمینه دریافت تسهیلات با مردم همکاری کنند.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار مدیریت و کارکنان شعب بانک توسعه تعاون به مناسبت ۱۵ شهریورماه دوازدهمین سالروز بانک توسعه تعاون، با تسلیت سالگرد شهادت شهدای ۱۷ شهریورماه سال ۵۷ در مورد بانکداری اسلامی اظهار کرد: رعایت حق و حقوق ارباب رجوع در بانک ها جهاد اقتصادی است، به صورتی که در پرداخت وام های قرض الحسنه از طرف بانک دقت شود که اولویت پرداخت با افراد نیازمند باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هنگام پرداخت تسهیلات باید ارباب رجوع نسبت به شرایط اولیه و نحوه بازپرداخت و سود اختصاصی آن به صورت کامل توجیه شود، افزود: الزامیست سایر تسهیلات پرداختی غیر از قرض الحسنه به مشتری های بانک توجیه داشته باشد مثلا به منظور خرید کالا، مسکن و ... باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا در جامعه، افزود: در راستای تحقق بانکداری اسلامی بازپرداخت تسهیلات دریافتی از سوی مشتری های بانک، اصل مدارا مورد توجه قرار گیرد به خصوص در مورد کسانی که تسهیلات کارآفرینی و خوداشتغالی دریافت کرده اند.

کریمی تبار بر لزوم تکریم ارباب رجوع به صورت یکسان تاکید و خاطرنشان کرد: عملکرد کارمند اسلامی زمانی تبدیل به عبادت می شود که در برخورد با مراجعان رفتاری دوگانه نداشته باشد چرا که تصدی پست ها در ارگان های دولتی و خصوصی موقت و امانت است و اصلی ترین وظیفه پاسخگویی مطلوب به مردم است.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در این زمینه، خاطرنشان کرد: در برخورد با مردم طوری رفتار کنید که وجدانتان راضی باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب