سرویس: سیاسی
کد خبر: 65264
|
00:49 - 1403/02/19
نسخه چاپی

کارشناس مسائل مذهبی:

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از واجبات مهم در زندگی اسلامی است

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از واجبات مهم در زندگی اسلامی است
کارشناس مسائل مذهبی و دینی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از واجبات مهم در زندگی اسلامی است، گفت رعایت‌کردن شرایط آن از تکالیف شرعی برای حفظ احکام اسلامی و سلامت جامعه است.

 حجت‌الاسلاممحسن بهیصبح امروز در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از واجبات و امورات مهم در زندگی اسلامی است و رعایت‌کردن شرایط‌های آن یکی از تکالیف شرعی برای حفاظت از احکام اسلام و سلامت جامعه است. 

کارشناس مسائل مذهبی و دینی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دو واجب فروع دین هستند، گفت: امربه‌معروف به معنای دعوت‌کردن از فردی است که عمل واجب را ترک نموده و نهی‌ازمنکر تلاش‌کردن برای جلوگیری از انجام کارهای حرام توسط فرد گناهکار است. 

بهی افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و رعایت‌کردن شرایط آن تکلیف شرعی است و نهی‌ازمنکر برای کسی که شرایط آن را احراز کرده ترک آن جایز نمی‌باشد.

کارشناس مسائل مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مواردی در جامعهٔ ما اکراه شد همهٔ انسان‌ها نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت دارند. چرا که در فرهنگ اسلامی انسان‌ها نباید نسبت به همدیگر بی‌تفاوت بود؛ بنابراین خداوند در این در این مواقع امر نموده که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه انجام شود.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب