سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65221
|
00:25 - 1403/02/17
نسخه چاپی

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

یک هزار و 500 گروه جهادی در ایلام مشغول خدمت‌رسانی هستند

یک هزار و 500 گروه جهادی در ایلام مشغول خدمت‌رسانی هستند
مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: یک هزار و 500 گروه جهادی در سطح استان ایلام مشغول به فعالیت جهادی بوده که در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

علی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار گفت: بسیج سازندگی حاصل تدبیر ویژه رهبر انقلاب که هدف آن پایه‌ریزی جامعه نوین و رفع محرومیت‌ها است که در طول سال‌های گذشته شاهد خدمت‌رسانی نیروهایی باتقوا و بااخلاص برای اعتلای اهداف انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف بودیم که باعث شد تا حماسه‌هایی ماندگار خلق شود.

وی افزود: یک هزار و 500  گروه جهادی در سطح استان ایلام مشغول به فعالیت جهادی بوده که اهم فعالیت های آنها خدمات پزشکی و چند تخصصی  و همچنین پویش های خانه دوست کجاست، همکلاسی مهربان،قیچی مهربانی، ایران سرسبز،ایران مهربان،اطعام مهدوی و ... است؛ که در این عرصه گروه های جهادی استان حضور پرشوری رقم زده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: بسیج سازندگی شامل سه قرارگاه جهادی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی است که هدف از تشکیل قرارگاه جهادی کم‌رنگ نمودن سایهٔ محرومیت در سراسر استان ایلام به کمک قرارگاه‌ها و گروه‌های جهادی است.

ملک‌زاده گفت: راهبرد قرارگاه اقتصاد مقاومتی تحقق شعار سال با کمک ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه، تشکیل تعاونی‌ها و ارائه وام‌های اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های تبصره ۱۶ و ۱۸ که زمینه‌ساز ایجاد مشاغل خرد خانگی و کارگاهی شده که باعث رشد چرخه اقتصاد کشور است

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی که خود شامل اقدامات عمرانی و غیرعمرانی است که اقدامات غیرعمرانی شامل: اهدا جهیزیه به نوعروسان، کمک‌های مؤمنانه، توزیع نوشت‌افزار و کیف و کفش و... است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام یادآور شد: اقدامات عمرانی شامل: ساخت و مرمت مسکن محرومین، نوسازی مدارس، ساخت راه‌های روستایی، اجرای طرح آبخیز تا جالیز، ساخت مساجد و تکایا و مهم‌تر از همه آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب است  که در حال حاضر مهم‌ترین عرصه فعالیت در محرومیت‌زدایی در استان مبحث طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان ایلام در دستور کار قرار دارد که باتوجه‌به مناطق هدف آبرسانی در استان تاکنون به بیش از نیمی از این روستاها آبرسانی شده است.

وی تصریح کرد: امید است در آینده نزدیک باهمت کلیه دست‌اندرکاران این پروژه ملی، آبرسانی به کلیه روستاهای استان ایلام صورت گیرد و به حول قوه الهی استان ایلام با تنش آب شرب مواجه نخواهد شد.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی استان ایلام در لبیک به فرمان رهبر انقلاب و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و کمک به دولت و حل مشکلات مردم بیش از گذشته در مسیر تحقق شعار سال گام برداشته و همچنین تمام توان خود را برای دستیابی به اهداف مشخص شده به کار خواهد گرفت.

 

انتهای خبر/ر

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب