سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65274
|
08:27 - 1403/02/19
نسخه چاپی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش:

ثبت‌نام كلاس‌ اولي‌ها آغاز شد

ثبت‌نام كلاس‌ اولي‌ها آغاز شد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در دبستان‌های سراسر کشور از امروز به‌صورت الکترونیکی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، ثبت‌نام نوآموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ به کلاس اول دبستان می‌روند، از امروز آغاز شد. 

متولدین دوم مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ می‌توانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند. همچنین در مناطق شهری تا هشت‌سالگی و در روستاها تا ۱۰ سالگی امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان وجود دارد. بر اساس آمار، امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نوآموز در پایه اول دبستان تحصیل خواهند کرد. 

حمید طریفی حسینی دراین‌خصوص گفت: شرط ثبت‌نام، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است. وی ادامه داد: پایگاه‌های ما فعال هستند و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir در نزدیک‌ترین مرکزی که سنجش انجام می‌شود، نوبت‌گیری را انجام دهند.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: خانواده‌ها بلافاصله بعد از انجام سنجش می‌توانند کار ثبت‌نام فرزندشان را انجام دهند.

وی در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموز اتباع نیز گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع بر اساس دستورالعملی است که مستقل به استان‌ها ابلاغ می‌شود؛ در این مرحله ثبت‌نام اتباع را نداریم و طی روزهای آتی از طریق مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، بخشنامه ابلاغ می‌شود و کار ثبت‌نام اتباع را بر اساس دستورالعمل انجام خواهیم داد.

منبع: فارس 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب