سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43772
|
10:21 - 1399/01/19
نسخه چاپی

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛

۵۱۶ هزار ایلامی غربالگری کرونا شدند

۵۱۶ هزار ایلامی غربالگری کرونا شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۱۶ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۸۸.۷۶ درصد جمعیت ۵۸۰ هزار نفری این استان غربالگری کرونا شدند.

دکتر "محمد کریمیان "،رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگارایلام بیدار گفت: درصد باقیمانده از افرادیکه تا کنون غربالگری نشده اند بیشتر مربوط به شهرستان ایلام است که بدلیل در دسترس نبودن شماره تماس و اطلاعات افراد انجام نشده است.

وی اظهارکرد: تلاش می شود تا پایان هفته غربالگری افراد باقیمانده نیز همچون گذشته با همکاری نیروهای بسیج و سپاه استان به اتمام برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین با همکاری مردم و رعایت قرنطینه خانگی روند ابتلا به کرونا نزولی شد، افزود: بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی منجر به افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان می شود.

دکتر کریمیان اضافه کرد: چنین به نظر می رسد که پیک ابتلا را عبور کرده ایم اما نباید غافل شد زیرا در اپیدمی ها ممکن است آمار به یکباره افزایش یابد.

وی اظهار داشت: شهرستان های ایلام، ایوان و مهران بالاترین موارد ابتلا را دارند و در شهرستان های دهلران و آبدانان نیز در حال افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷۵ درصد فوتی های ناشی از کرونا در این استان دست کم یک بیماری زمینه ای داشته اند که به ترتیب شامل بیماری های قلبی عروقی مزمن، ریوی، کلیوی، دیابت و بدخیمی هاست.

دکتر کریمیان افزود: بیشترین موارد فوتی در رده سنی ۶۰ تا ۶۹ سال و بیشترین ابتلا با ۲۵ درصد نیز در رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال بوده است و میزان ابتلا و همچنین فوتی اندکی و در حدود پنج درصد در مردان بیشتر از زنان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب