سرویس: اجتماعی
کد خبر: 33147
|
12:14 - 1397/05/09
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

طرح جدید خدمت سربازی در کمیسون امنیت ملی رد شد/ سربازی اجباری ماند

طرح جدید خدمت سربازی در کمیسون امنیت ملی رد شد/ سربازی اجباری ماند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از رد طرح جدید مجلس برای تغییر شیوه خدمت وظیفه عمومی خبر داد و اظهار داشت: نمایندگان به این طرح رای ندادند و کلیات آن رد شد.

به گزارشايلام بيدار،شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص  طرح جدید مجلس برای تغییر شیوه اجرای خدمت نظام وظیفه اظهار داشت: این طرح دارای چندین بند بود که یکی از بندهای آن شامل این بود که خدمت سربازی به صورت داوطلبانه و حرفه ای شود و مدت آن تا 5سال به طول بیانجامد .

وی افزود: نمایندگان به این طرح رای ندادند و کلیات آن رد شد و به جزئیات بیشتری از آن پرداخته نشده است.

به گزارش دانا ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی اعلام کرد که مجلس شورای اسلامی برای اجرای بهتر خدمت نظام وظیفه، طرحی را پیشنهاد کرده‌است که بر مبنای آن خدمت سربازی به صورت "داوطلب بسیجی" اجرا شود که مشابه این طرح هم اکنون توسط سپاه در مرزهای کشور در حال اجرا است. در این طرح سپاه در استان‌های سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های غربی از مردم بومی منطقه به عنوان نیروی داوطلب بسیجی برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: بر اساس طرح جدید مجلس که با الگو گیری از تجربیات سپاه در مناطق مرزی تدوین شده است، سربازی به صورت داوطلب و حرفه‌ای در می‌آید و می‌تواند تا 5 سال به طول بیانجامد. البته کسانی که می‌خواهند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند و سربازی هم نروند، می‌بایست سه برابر مبلغی را که ستاد کل نیروهای مسلح  برای یک سرباز هزینه می‌کند، پرداخت کنند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب