سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15973
|
13:04 - 1394/06/02
نسخه چاپی

در نشست هم اندیشی خبرنگاران منتقد به عملکرد خانه مطبوعات؛

ارشاد اعتراض خبرنگاران را سیاسی جلوه ندهد/ لیست کامل اعضای خانه مطبوعات منتشر شود

ارشاد اعتراض خبرنگاران را سیاسی جلوه ندهد/ لیست کامل اعضای خانه مطبوعات منتشر شود
نشست هم‌اندیشی خبرنگاران منتقد و معترض به عملکرد خانه مطبوعات استان ایلام برگزار شد.

به گزارشایلام بیدار، نشست هم‌اندیشی خبرنگاران منتقد و معترض به عملکرد خانه مطبوعات استان ایلام برگزار شد.

"عباس خزلی"، سرپرست روزنامه کیهان در این نشست اظهار کرد: 75 نفر از خبرنگاران استان ایلام بدون هیاهوی سیاسی درخواست صنفی خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردند اما عده‌ای از متولیان امر به دنبال سیاسی جلوه دادن این موضوع هستند که کار غلطی است و از دیدگاه ما خطاست.

سرپرست روزنامه کیهان در استان ایلام گفت: این تعداد افراد به عملکرد خانه مطبوعات استان ایلام اعتراض داشتند که این خانه متولی فعالیت‌های معیشتی خبرنگاران و نه کار سیاسی خبرنگاران است.

وی ادامه داد: در این مجال به شدت سیاسی بودن این اعتراض را تکذیب کرده و خواستار پیگیری مسایل صنفی خبرنگاران هستیم. اساس سخن خبرنگاران معترض این است که چرا عملکرد خانه مطبوعات بر اساس نظر مجمع عمومی نیست.اگر خانه مطبوعات در مباحث مالی تصمیم جدی می‌گیرد و این مباحث مالی بیشتر از 40 و 50 میلیون تومان است قاعدتا مجمع عمومی باید در جریان باشد و در حال حاضر مجمع عمومی در جریان نیست.

خزلی تصریح کرد: در حوزه برگزاری جشنواره نیز به صورت جدی معترض عملکرد خانه مطبوعات هستیم و انتقاد داریم. در این جشنواره حرمت‌شکنی شده و بسیاری از افرادی که اعضای اصلی خانه مطبوعات هستند توجهی به پیشکسوتان این عرصه نداشته و ندارند.

سرپرست روزنامه کیهان در استان ایلام گفت: اشکال تراشی برای سیستم پیامکی خانه مطبوعات از سوی هیئت رئیسه توجیه خوبی بر بی‌حرمتی به پیشکسوتان و عدم دعوت از آنان در جلسات مناسب و مطلوب نیست.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات استان ایلام اعلام کرده است که خانه مطبوعات 135 نفر عضو دارد اما در همایش اخیر خانه، تنها 30 نفر شرکت کرده‌اند و بخشی از این 30 نفر معترضان بوده که بنا به درخواست دوستان منتقد در این نشست شرکت کردند نه اینکه خودسرانه و از سر عهد شکنی وارد این نشست شدند.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: شماری از افراد شرکت کننده در این نشست تنها بر اساس تصمیم دوستان منتقد وارد نشست شده‌اند و هیچگونه عهدشکنی در کار نبوده است و دوستان معترض این جلسه را بنا به بی‌حرمتی‌های متعدد خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تحریم کردند.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام دوستان خانه مطبوعات اگر تنها 27 نفر از معترضین عضو خانه هستند پس برای ما روشن کنند چه افرادی عضو خانه هستند تا ما آنان را بشناسیم چون اغلب نشریات محلی و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری در بین منتقدین هستند.

خزلی تصریح کرد: بر اساس قانون و اساس‌نامه خانه مطبوعات استان ایلام پیگیر درخواست خود مبنی بر تشکیل مجمع خانه مطبوعات هستیم.

لیست افراد شرکت کننده در انتخابات خانه باید با اعضای خانه مطبوعات مطابقت داده شود

مدیر مسئول هفته‌نامه بوتک نیز گفت: بر اساس قانون و اساسنامه خانه مطبوعات باید عمل شود و اولین درخواست خبرنگاران معترض این است که شائبه تعداد افراد عضو خانه مطبوعات استان ایلام برطرف شود و این مهم تنها با انتشار لیست رسمی اعضای خانه مطبوعات میسر است.

انور شکیب‌انصاری افزود: بر اساس اعلام رسمی خانه مطبوعات تنها 27 نفر از معترضین عضو خانه مطبوعات بوده و این تعداد به حد نصاب تشکیل مجمع نمی‌رسد که باید برای صدق این موضوع درخواست شود لیست اعضای خانه مطبوعات استان ایلام به صورت رسمی در اختیار خبرنگاران معترض به عملکرد خانه مطبوعات استان ایلام قرار گیرد تا با مقایسه اجمالی صحت این سخنان تایید و یا تکذیب شود.

وی ادامه داد: باید لیست اصلی و رسمی که در اختیار ما گذاشته شود با لیست افرادی که در انتخابات خانه مطبوعات شرکت کرده‌اند مطابقت داده شود که آیا آن افرادی که هیئت رئیسه خانه مطبوعات را انتخاب کرده‌اند عضو لیست خانه هستند یا خیر، که بررسی این موارد بسیاری از ابهامات را روشن خواهد کرد و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خواستار پیگیری این موضوع هستیم.

اداره ارشاد پاسخی منطقی به خبرنگاران معترض بدهد

مدیر مسئول هفته‌نامه طنین غرب گفت: بیش از 75 نفر ( آمار قبلی 65 نفر معترض به روزرسانی شده است) خبرنگار معترض عملکرد خانه مطبوعات استان ایلام بودند اما تاکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ صریحی را در این رابطه نداده است.

معصومه علی‌حسینی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چه توضیح و پاسخی به افکار عمومی و خبرنگاران معترض ایلامی دارد.

وی ادامه داد: به یاد دارم طی روزهای گذشته 20 نفر از صنف پرستاران ایلامی در محل بیمارستان ایلام تجمع کردند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی با ورود به ماجرا و سخنرانی در جمع آنان موضوع را ختم کرد اما تاکنون هیچگونه پاسخ منطقی به 75 نفر از خبرنگاران استان داده نشده است.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: برگزاری مجمع خانه مطبوعات خواسته این تعداد خبرنگار معترض بوده که باید در نخستین فرصت بر اساس قانون نسبت به برپایی این مجمع اهتمام ورزیده شود.

علی‌حسینی تصریح کرد: متاسفانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خیلی ضعیف وارد این موضوع شد و در نشستی که قرار بود با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود مدیرکل با یک ساعت تاخیر وارد اداره کل شد و توجهی به خواسته نمایندگان خبرنگاران معترض نداشت ، وی با سوگیری خاصی این موضوع را دنبال می‌کند و این درحالی است که این موضوعی صنفی است و باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات بر اساس قانون اقدام کند.

مدیر مسئول هفته نامه طنین غرب گفت: خوشبختانه در این اعتراض صنفی از گرایش‌های مختلف سیاسی ازجمله اصلاح طلب و اصولگرا و مستقلین حضور دارند و سوق دادن این خواسته صنفی خبرنگاران از سوی برخی از متولیان امر به سوی مباحث سیاسی ره به ترکستان بوده و تنها درخواست این خبرنگاران صنفی و برگزاری مجمع خانه مطبوعات است.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به جای انگ زدن به این اعتراض و سیاسی جلوه دادن آن به دنبال رفع موضوع و تشکیل مجمع خانه مطبوعات استان ایلام باشد.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: انکار و یا انگ زدن به این اعتراض خبرنگاران لحظه‌ای ما را از این راه و اعتراض صنفی دور نکرده و خواستار احقاق حقوق اکثریت خبرنگاران استان ایلام هستیم.

خانه مطبوعات ایلام عملکرد خود را برای اعضای مجمع تشریح کند

سرپرست روزنامه قدس در استان ایلام نیز در این نشست گفت: در راستای شفاف‌سازی عملکرد خانه مطبوعات چند سؤال از اعضای خانه مطبوعات استان ایلام داشتیم اما متاسفانه به جای پاسخ‌گویی به موضوع به دنبال سیاسی کردن موضوع هستند.

غلامرضا محمدمرادی افزود: اما همانطور که همگان می‌دانند اینجانب از حیث گرایشات سیاسی کاملا مستقل بوده و تنها به دنبال احقاق حقوق خود از خانه مطبوعات استان ایلام هستم و خواسته‌های ما صنفی است.

وی ادامه داد: تا آخر این موضوع را برابر قانون دنبال کرده و تا آنجایی که قانون اجازه دهد از حقوق خود دفاع می‌کنیم. در گام نخست درخواست می‌کنیم که خانه مطبوعات لیست اعضای مجمع را منتشر کند تا حداقل دوستان و همکاران خود را بشناسیم.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: دوستانی که به عنوان منتقد خانه مطبوعات وارد شده‌اند حتما تا آخر خط بوده و با اتحاد و انسجام این موضوع را از طریق قانونی پیگیری می‌کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب