سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15965
|
07:52 - 1394/06/02
نسخه چاپی

یک کارشناس مسائل اجتماعی عنوان کرد:

عامل کاهش جمعیت؛ افزایش سن ازدواج و تک فرزندی

عامل کاهش جمعیت؛ افزایش سن ازدواج و تک فرزندی
یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: تک فرزندی باعث جذب جوانان به شبکه های اجتماعی است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازروشنا،" کبری قاسمی"، کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از دلایل روی آوردن جوانان به شبکه های اجتماعی تک فرزندی شدن خانواده ها  است اظهار کرد: از تک فرزندی شدن خانواده ها می توان به عنوان یکی از دلایل موثر در روی آوردن جوانان به  شبکه های اجتماعی نام برد زیرا فرزندان هم دمی برای گفتگو و همبازی برای بازی در خانواده ندارند و همچنین فرزندان این خانواده ها از نظر ارتباط گیری با افراد در فضای واقعی نسبت به فرزندانی که در خانواده های با فرزند بیشتر هستند ضعیف تر هستند.

وی گفت: البته با توجه به تنوع سلایق و نیازهایی که در این جامعه در میان فرزندان وجود دارد در خانواده های پرجمعیت نیز این مشکل کم و بیش وجود دارد و افراد خانواده برای ارضا نیازهای ارتباطی خود به شبکه های اجتماعی رجوع می کنند.

این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: پرخاشگری،انزوا طلبی،حبس و سرکوب احساسات واقعی،افراط و تفریط در رفتار، کم تحملی،آسیب پذیری و نیز گرایش اعتیاد به تبلت و بازی های رایانه ای کودکان و نوجوانان از جمله آثار زیان بار توجه بیش از اندازه والدین نسبت به  فرزندان خود در سال های اخیر است.

قاسمی یکی دیگر از دلایل روی آوردن جوانان به این شبکه های اجتماعی رایگان بودن این شبکه ها عنوان و بیان کرد:  اگر هزینه های ارتباطی مانند پیامک  را کاهش دهیم شاید توجه مردم به این شبکه ها را نیز بتوانیم کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم بحث زاد و لد است که مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه ای بر آن داشته تصریح کرد: ایجاد بستر و زمینه های ازدواج آسان و به هنگام،امری ضروری است که باید تلاش اصولی از سوی تصمیم سازان و نخبگان فکری و اجتماعی برای تحقق آن صورت پذیرد.

این کارشناس اجتماعی عنوان کرد: یکی از معضلات اجتماعی کاهش جمعیت موالید در سال های آتی است که ریشه اصلی آن در افزایش سن ازدواج و تک فرزندی است بنابراین متولیان عرصه فرهنگ و امور اجتماعی باید آسیب ها و مشکلات ناشی از کاهش جمعیت را به درستی تشریح کنند.

قاسمی اظهار کرد: خانواده کار ویژه ای مهمی را در جامعه دارد و حفظ و ارتقای جایگاه آن موضوعی است که نیاز به تدبیر و برنامه های کارآمد دارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب