سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15937
|
09:06 - 1394/06/01
نسخه چاپی

دبیر شورای پیشگیری از جرم ایلام خبر داد:

تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات در ایلام

تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات در ایلام
دبیر شورای پیشگیری از جرم ایلام از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات در ایلام خبر داد.

به گزارشایلام بیدار، "جعفر داراب خانی"، دبیر شورای پیشگیری از جرم استان ایلام در حاشیه جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، دستور کار این جلسه را پیشگیری از زمین خواری و جرائم و تخلفات انتخابات عنوان کرد.

داراب خانی با اشاره به اینکه شورای حفاظت از اراضی ملی از سال 1383 و بر اساس بخش نامه ریاست وقت قوه قضائیه شروع به کار کرده افزود: تاکنون بالغ بر هشتاد جلسه توسط شورای یاد شده برگزار گردیده که ماحصل آن بالغ بر سیصد بند مصوبه است.

وی گفت: در سال 1390 اولین دستور کار اجرایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهیه و تدوین پژوهشی با رویکرد پیشگیری از بزه زمین خواری بود که بعد از ساعت­ها کار کارشناسی با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های ذیربط نهایتاً مجموعه ای تحت عنوان «پیشگیری از بزه زمین خواری» تدوین شده که در سطح کشور بی ­نظیر است.

این مسئول اظهار کرد:  در این پژوهش ابتدا به تجزیه و تحلیل بزه، علل فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... پرداخته شده سپس راهکار های مراحل سه گانه پیشگیری نیز ذکر گردید که در این مجموعه شرح وظایف دستگاه ها به همراه نهاد­های همکار مشخص گردید و در حال حاضر نیز در حال اجرا می­باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: دستور کار دوم جلسه امروز پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات است.

وی گفت: امسال شاهد دو رویداد مهم سیاسی و اجتماعی انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی  در سطح ملی هستیم.

داراب خانی عنوان کرد: هدف از تشکیل جلسات شورای پیشگیری، هماهنگ سازی دستگاه ها برای جلوگیری از وقوع جرائم و آسیب­های اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت انتخابات گفت: بر اساس تجربیات سالهای گذشته ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات در مرکز استان و کلیه شهرستانهای استان تشکیل می ­شود.

این مسئول اضافه کرد: اطلاع رسانی و آگاهی افزایی برای مسئولین ستادها، کاندیدهای احتمالی و قطعی، مدیران دستگاه ها و افکار عمومی در دستور کار این ستاد است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب