سرویس: سیاسی
کد خبر: 9457
|
10:43 - 1393/06/12
نسخه چاپی

آخرین روزهای حیات یک گروهک تروریست و آدم کش/ تنفر مردم عراق داعش را شکست داد

آخرین روزهای حیات یک گروهک تروریست و آدم کش/ تنفر مردم عراق داعش را شکست داد
داعش که با حمایت کشورهایی در منطقه و خارج از ان توانست پیشروی هایی را در عراق داشته باشد امروز به بزرگترین نگرانی برای کشورهای حامی خود محسوب می شود.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از دانا، بیش از دو ماه از ورود گروهک تروریستی داعش به عراق می‌گذرد که در این مدت این گروه تروریستی با حمایت های همه‌جانبه رژیم کودک کش اسرائیل و آمریکای جنایتکار توانست خون بسیاری از مردم مظلوم عراق را بر زمین بریزد.

بر اساس اعترافات فرماندهان داعشی که به اسارت ارتش عراق درآمده اند و همچنین تحرکاتی که در عراق بوده است، تعداد نیروهای داعش 60هزار نفر برآورد شده است که 20هزار نفر آنها از 80کشور جهان در عراق جمع شده اند.

بر اساس این گزارش‌ها تعداد زیادی از این نیروها، همان نیروهای بعثی در عراق هستند که به مردم عراق خیانت کرده اند و گروه تروریستی داعش با همکاری این نیروها توانست به سه استان نینوا، صلاح الدین و الانبار با برنامه ریزی قبلی وارد شود.

به نظر می رسد هدف داعش از ورود به این استان ها در ابتدا نیز همین بوده است که با وجود ترکیب نیروهای بعثی در این استان، تسلط بر این استان ها برای داعش راحت‌تر خواهد بود و اگر عراق بخواهد حملات گسترده ای علیه داعش انجام دهد مجبور به کشتار مردم عادی در این استان‌ها می‌شود.

این گروه تروریستی با این ایده می خواست درگیری‌های گسترده داخلی و جنگ تمام عیار شیعه و سنی به راه بیندازد و کنترل عراق را از دست نوری مالکی خارج کند که خوشبختانه با تیزبینی نوری مالکی از این جنگ داخلی جلوگیری شد.

با امتناع و احتیاط مالکی از حمله گسترده به این مناطق، عملا این نقشه به شکست انجامید و هرچه زمان می گذرد اختلافات و انشعابات در بین نیروهای عمل کننده داعش در این مناطق زیادتر می شود.

تا خیر و یا عدم پرداخت حقوق به افرادی که از کشورهای مختلف آمده اند و اختلاف بر سر تقسیم غنائم از جمله علل بروز اختلاف و انشعابات است که هر روز این اختلافات افزایش می یابد.

به خاطر دزدی ها و تجاوزاتی که اعضاء این گروه تروریستی به مردم این مناطق داشتند ساکنین این مناطق علیه گروه تروریستی داعش جبهه گیری کردند و علیه این گروه تروریستی وارد جنگ شده اند و همین موضوع باعث کند شدن پیشروی ها و یا نگه نداشتن مناطق تصرف شده از سوی داعش شده است.

همچنین درگیری‌ها و برخورد تندی که علیه اقلیت ها، مانند ترکمن ها، زرتشتی ها، ایزدی ها و مسیحی ها صورت گرفت تنفر عمومی مردم منطقه را نسبت به داعش باعث شده است؛ به طوری که نیروهای مردمی با انسجام بیشتری به مبارزه با این گروه تروریستی برخاستند.

نمونه این مبارزات مردمی را در منطقه آمرلی می توان دید که این گروهک تروریستی نتوانست پس از دو ماه محاصره این منطقه بر این منطقه مسلط شود و در نهایت ارتش عراق با همکاری نیروهای مردمی این منطقه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کرد.

برخی از سرکردگان داعش که به اسارت ارتش عراق درآمده اند پرده از حمایت عربستان برداشته و اظهار کردند که تمام مطالبی که علیه شیعیان در فضای مجازی منتشر می‌شود با حمایت و هماهنگی عربستان و به منظور تفرقه میان شیعه و سنی است.

در واقع یک مرز رسانه ای در عربستان شکل گرفته که هدایت این تبلیغات و این اخبار را بر عهده گرفته است که بیشتر آنها دروغ و اغراق آمیز بوده و برای تحریک شیعه و سنی علیه هم صورت می گیرد که آنها هم وارد جنگ با داعش در عراق بشوند که داعش از این طریق به هدف خود که به راه انداختن جنگ شیعه و سنی است، می‌رسد.

این گروه تروریستی که هرگز فکر نمی‌کرد با این چنین مشکلاتی مواجه شود، این روزها نفس های آخر حیات خود در عراق را می‌کشد و کشورهای اروپایی و آمریکایی از بازگشت تروریست ها به کشورهایشان به شدت نگرانند تا جائی که تمام تلاش خود را برای نابودی این گروهک در داخل عراق به کار بسته اند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب