سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65257
|
11:15 - 1403/02/18
نسخه چاپی

فرماندار ویژه دهلران خبر داد:

برداشت ۲۰ هزار تن کلزا از اراضی دهلران

برداشت ۲۰ هزار تن کلزا از اراضی دهلران
فرماندار ویژه دهلران  از برداشت ۲۰ هزار تن کلزا از اراضی دهلران خبر داد و گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دهلران به کشت کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  لطیف صادقی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، از برداشت ۲۰ هزار تن کلزا از اراضی دهلران خبر داد و گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دهلران به کشت کلزا اختصاص یافته است.

 فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی دهلران به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: تا امروز بیش از ۱۰۰هزار تن گندم از این سطح زیرکشت برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲۰۰هزار تن برسد.

 صادقی از ادامه روند برداشت محصول استراتژیک گندم از مزارع آبی و دیم دهلران خبر داد و افزود :در چند روز اخیر در دهلران هم مشابه برخی از نواحی کشور شاهد بارندگی های بهاره هستیم که متاسفانه باعث گردید علی رغم تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده عملیات برداشت مزارع متوقف شود اما با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، این فرایند ادامه خواهد یافت.

 وی با اشاره به اینکه ۱۷ مرکز خرید گندم در دهلران فعال است، تصریح کرد: هماهنگی های لازم به منظور تامین سوخت کمباین ها و انجام معاینه فنی آنها نیز انجام شده است.

 فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر صدمات جبران ناپذیر آتش زدن کاه و کلش مزارع، از کشاورزان درخواست کرد با توجه به تاثیرات مخرب این عمل بر کاهش جذب عناصر غذایی توسط ریشه، کاهش ظرفیت نگهداری آب، کاهش میکروارگانیسم های مفید خاک و همچنین افزایش فشردگی و سله بندی خاک از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع خودداری نمایند.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب