سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33814
|
09:21 - 1397/06/18
نسخه چاپی

تلنگری به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام؛

کشتی هنر ایلام ناخدا می خواهد نه پارو زن

کشتی هنر ایلام ناخدا می خواهد نه پارو زن
فانوس به دست در وادی هنر معنا ندارد، نباید هنر را مرزبندی نمود و بخاطر نمایندگان مجلس عزل و نصب های غیر تخصصی صورت بگیرد

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، صندوق اعتباری هنر چند ماهی است در حرکتی بسیار خوب با اعزام هیئتی، سفرهای استانی را آغاز نموده تا مشکلات هنرمندان به خصوص هنرمندان گمنام را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد و باری از هزاران مشکل فراروی وادی هنر برداشته شود.

استان ایلام در این هفته میزبان این تیم پرتلاش که سفیر امید برای هنرمندان هستند بود.
حضور معاون صندوق اعتباری هنر و مشاور مدیر عامل به استان ایلام یکی از اقدمات بسیار خوب صندوق اعتبای هنر برای برسی و کمک به هنرمندان گمنام استان های محروم کشور می باشد که مدتی است در دستور کار این صندوق قرار گرفته است و بدون شک مدیران فرهنگی استان باید از این فرصت برای حل مشکلات هنرمندان نهایت مطالبه گری را در دستور کار خود قرار می دادند.
البته هنرمندان این دیار اگر فرصت می شد خودشان می توانستند با هنر زیبایشان مشکلات هنر این استان را در خصوص حمایت از هنرمندان بازگو کنند اما آنچه تحقیقات نشان می دهد خیلی مجالی به هنرمندان گمنام داده نشده است تا بازگوی مشکلات باشند.
بیماری عدم بازگویی مشکلات به مسئولان کشوری همواره در استان ایلام بوده و با تغییر مدیران کل نیز گویا حل نمی شود چرا که گویی این بیماری مثری است.
بسیاری به یاد دارند وقتی خانم ابتکار مسئول وقت سازمان محیط زیست به دلیل مشکلات ریزگردها به استان خوزستان رفت چند تن از هنرمندان این استان با گلی کردن سرتاسر بدن خود و در دست داشتن کوزه ای پر از آب گلالود به وی خیر مقدم گفتند، احساس نگارنده این است که اگر این اتفاق در استان ایلام می افتاد شاید اکنون آن هنرمندان فضای هنر را دیگر تجربه نمی کردند.
آقای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام؛ متاسفانه برخی از مدیران ادارت ارشاد در شهرستانها که زیر مجموعه شما هستند در جریان هیئت صندوق و اعتباری هنر به صورت گزینشی و فرمایشی هنرمندان را دعوت کردند که این خود یک ظلم آشکار است در حق هنرمندان گمنامی که در شهرستانها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.
بدون شک حضور مدیران ارشد صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان در استان نشان از اهمیت آنها برای حل مشکلات رفاهی و ارئه خدمات است و به گفته خودشان به دنبال کمک به هنرمندان گمنام هستند و نه هنرمندان نامی که می توانند بدون نیاز به حمایت صندوق اعتباری هنر مشکلات خود را حل کنند.
در آمدن این هیئت به استان ایلام چند نکته برای مدیر کل فرهنگ ارشاد استان ایلام قابل تأمل است؛
مدیرکل باید از صندوق اعتباری هنر یاد بگیرد که فرسنگ ها مسیر را از پایتخت به مقصد استان ایلام طی نموده ولی متأسفانه فصل ها می گذرد و ساعتی مدیرکل ارشاد برای سرکشی از حوزه کاری خود به شهرستان های استان به ویژه دهلران اختصاص نداده است.
جناب مدیر کل؛ فرهنگ و هنر دهلران این روزها در مساحت یک اتاق گنجانیده شده است و شأن و منزلت فرهنگ و هنر در این شهرستان زیر سوال رفته است، حتی جهت برپایی جلسه با صندوق اعتباری هنر، ارشاد دهلران توان داشتن صندلی برای تعدادی قلیل از هنرمندان که از بد حادثه و دنبال بیمه به ناچار به مجتمع متروکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که هنوز شکل و شمایل یک کارگاه را دارد نداشته است.
آقای مدیر کل؛ عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهلران که مورد رضایت شماست، بعد از جشنوار تئاتر شرهانی که میراث تلاش های مدیرکل قبلی است و راه خود را با وجود هنرمندان نامی نمایش دهلران پیدا کرده است، چه عملکرد و اقداماتی داشته است؟
جناب مدیرکل؛ مناسبت هایی که با تقویم ورق می خورند و هیچ برنامه ای در سطح شهر اجرا نمی شود، انجمن هایی که تخته شده اند و هیچگونه فعالیتی ندارند،! اگر فعالیتی بود حتما اصحاب رسانه در جریان آن قرار می گرفتند و به جامعه اطلاع رسانی می نمودند.
آقای خود آموز؛ فانوس به دست در وادی هنر معنا ندارد، نباید هنر را مرزبندی نمود و بخاطر نمایندگان مجلس عزل و نصب های غیر تخصصی صورت بگیرد تا بقای ماندن شما بر کرسی مدیرکل ارشاد به قیمت خارج شدن از ریل فرهنگ باشد.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب