سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21512
|
07:10 - 1397/04/09
نسخه چاپی

یک فعال سیاسی در گفتگو با ایلام بیدار:

سخنان رهبری درباره کنوانسیون ها تصمیم گیری درباره FATF را مشخص کرده است

سخنان رهبری درباره کنوانسیون ها تصمیم گیری درباره FATF را مشخص کرده است
يك فعال سياسي گفت: در اختیار قرار دادن اطلاعات محرمانه مالی کشورمان و پيوستن به FATF موجب تضعيف كشور مي شود.

"سيد ناصر موسوي"، فعال سياسي در گفتگو با ایلام بیدار، با اشاره به اينكه FATF گروهی وابسته به اسرائیل و آمریکا بوده گفت: اگر مسئولان کشور ما حاضر شونداطلاعات بانکی کشورمان را به گروه های همچون FATF كه وابسته به اسرائیل و آمریکا هستند واگذار کنند؛تضعيف كشور را رقم زده اند.

وي ادامه داد:مجلس شوراي اسلامي پيوستن ايران را به FATF بررسي كند چرا كه اي گروه در ظاهر وظیفه اش مبارزه با پولشویی و جلوگیری از حمایت مالی از تروریسم است اما به دنبال تضعيف خطوط اسلامي و منطقه اي مي باشد.

اين فعال سياسي ادامه داد:اصولا پيوستن به اين گروه هيچ ضرورتي براي كشورمان ندارد و با توجه به مباني فكري FATF با مباني فكري انقلاب اسلامي تضاد كامل دارد .

موسوي تصريح كرد : پيوستن به FATF در اختیار قرار دادن اطلاعات محرمانه مالی کشورمان به اين گروه زمينه نفوذ دشمن را فراهم مي كند ضمن اينكه دست كشورهاي استعماري براي اضافه كردن تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران بازتر مي شود.

وي ادامه داد: همانطور كه در بیانیه FATF که منتشر شده، آمده ایران همچنان در لیست سیاه باقی مانده و این گروه پس از یک سال در صورت دادن اطلاعات بانکی اش به FATF تصمیم خواهد گرفت که ایران را همچنان عضو لیست سیاه نگه دارد یا خیر. كشورهاي استعماري مي خواهند مي خواهند از اين ابزار كه ايران را حامي تروريست مي خواند از قدرت جمهوري اسلامي ايران در منطقه بكاهد.

فعال سياسي با بيان اينكه متاسفانه در پایان سال 94 قانونی تحت عنوان قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم تصویب شد اظهار كرد: آن قانون راه را برای پيوستن به FATF باز کرد كه بيشتر نمایندگان از اصل این موضوع اطلاعی ندارند و مایه تاسف است که نماینده مجلسی که رسالت رسیدگی به امور کشور را برعهده دارد از این موضوع بی خبر باشد و در باره آن هیچ دغدغه ای نداشته باشد.

موسوي تاكيد كرد: نظارت اسرائیل و عربستان بر این تعهد نامه متاسفانه از منظر نگاه دولت مورد غفلت قرار گرفته است و با اين كار در واقع زیر سلطه آمریکا و اسرائیل قرار خواهيم و مسئولان بايد در اين مورد تجديد نظر كنند زيرا كه پیوستن ایران به کارگروه اقدام مالی FATF  به معناي معامله مباني فكري کشور و خط قرمزهاي نظام باهدف به دست آوردن امتیازات اقتصادی مي باشد.

وي يادآور شد: دولت بايد به صورت شفاف اين مساله را براي مردم روشن كند زيرا كه اين مساله سرنوشت‌ساز به‌صورت مخفیانه به مردم تحمیل می‌شود، بدون اینکه مردم کمترین حقی حتی در حد اطلاع داشته باشند.

این فعال سیاسی در ادامه تأکید کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره کنوانسیون ها تصمیم گیری درباره FATF را کاملا مشخص کرده است.

 

انتهاي پيام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب