سرویس: اجتماعی
کد خبر: 65131
|
00:05 - 1403/02/11
نسخه چاپی

ایلام بیدار از وضعیت محور بدره-دره‌شهر گزارش می‌دهد؛

پیچ‌های خطرناک در انتظار رانندگان

پیچ‌های خطرناک در انتظار رانندگان
پیچ‌های متعدد در مسیر جاده‌ای بدره به دره‌شهر رانندگان زیادی را به مصاف طلبیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حمل و‌نقل جاده‌ای یکی از اساسی‌ترین موضوعات در توسعه پایدار هرکشور و جامعه‌ای بوده و به همین سبب نیاز است تا زیرساخت‌های این مقوله مهم مورد توجه قرار گیرد.

گسترش و استاندارد سازی جاده‌ها نقش مثبتی بر توسعه حمل و نقل داشته و گسترش این بخش به طور مستقیم با توسعه اقتصاد مرتبط خواهد بود.

استان ایلام از معدود و شاید تنها استانی بوده که در سال‌های اخیر از وجود این توسعه کمترین بهره را برده و این در وضعیت توسعه‌ای استانی که از مهترین ذخایر نفتی و گازی کشور نیز محسوب شده کاملا مشهود بوده و به نوعی در فقر زیرساختی به سر می‌برد.

البته در این سال‌ها به واسطه اربعین حسینی و در مسیر تردد زائرین قرار گرفتن مهران توجهاتی به این بخش شده اما آن هم چندان چنگی نیز به دل نزده است.

صحبت در خصوص زیرساخت‌های جاده‌ای استان مثنوی صدمن منی بوده که در این مقوله نمی‌گنجد و مفصل جای صحبت دارد.

آنچه که در این گزارش به آن پرداخته می‌شود مسیری عجیب و پرخطر در یکی محورهای پرتردد و البته توریستی ایلام بوده که با دو استان دیگر نیز در ارتباط می‌باشد.

محور ایلام به دره‌شهر به خصوص از سمت بدره که با اختلاف عنوان پرمخاطره آمیز مسیر در استان را به خود اختصاص داده محور گزارش خبرنگار ایلام بیدار می‌باشد.

تصادف چند روز اخیر در این محور و سوختن جمعی از همشهریان شاید دلیل زیرساخت جاده‌ای در آن دخیل نبود اما ما را واداشت تا از این پرونده این مطالبه مردم را مجدد باز کنیم.

این محور به علت داشتن پیچ‌های متعدد در مسیر به ویژه از سمت بدره به دره‌شهر همیشه رانندگان را به سرعتی پایینتر از استاندارد دعوت کرده تا به سلامت از آن عبور کنند.

چند نقطه حادثه خیز در این مسیر نیازمند توجه ویژه بوده تا مردم این دو شهرستان تاریخی که هرسال میزبان هزاران نفر از گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی هستند نیز از داشتن کمترین زیرساخت بهره‌مند گردند.

واریانت چشمه شیرین یکی از این نقاط حادثه خیز در این مسیر بوده که به‌علت نوع پیچ جاده و همچنین وجود موج در آسفالت ، در کمترین غفلت راننده ، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای خود یا خانواده‌اش در ذهن ثبت خواهد کرد.

یکی دیگر از معضلات این مسیر که در این سال‌ها هنوز حل نشده واریانت روستای وحدت آباد بوده که علیرغم کلنگ زنی در سالیان گذشته هنوز اندر خم یک کوچه بوده و با توجه به تصادفات متعدد این مسیر کمکاکان به آرزویی دست‌نیافتنی برای مردم تبدیل شده است.

واریانت عباس آباد به سمت زرانگوش یکی از مطالباتی بوده که در این سال‌ها محقق نشده ومردم کماکان در انتظار هستند.

یکی از نقاطی که باید به آن توجه جدی شود پیچ خطرناک در مسیر روستای جابر در ورودی تنگه کافرین به سمت بدره بوده که به علت طولانی بودن آن خطرات جدی را برای رانندگان به وجود آورده است.
وجود پیچ‌های متعدد و تو در توی این مسیر آنرا به یک مسیر رالی شبیه نموده تا محوری که همواره مورد استفاده مردم قرار دارد.

از این مسیر ترس دارد


علی عباسی از رانندگان در این مسیر بوده که به سبب شغلش هرروز چندین بار آنرا طی طریق نموده که در این باره به خبرنگار ایلام بیدار گفت: این مسیر خانواده‌های زیادی را عزادار نموده و اصلا در شأن شهرستانی تاریخی با این پیشینه نیست.

وی اظهار کرد: هربار در این مسیر قرار می‌گیرم ، وجود پیچ‌های خطرناک و غیراستاندارد باعث می‌شود توجه زیادی به رانندگی داشته باشم تا بچه‌هایم طعم تلخ یتیمی را نچشند.
عباسی در پایان از مسئولان عاجزانه درخواست توجه به این مسیر مرگبار را داشت.

محوری مرگبار؛ نیازمند توجه

محور بدره به سمت دره‌شهر به شکل عجیبی دارای نقاط حادثه خیز بوده و به همین جهت مردم با احتیاط خاصی در این مسیر تردد دارند.

این مسیر به عللی که در بالا ذکر شد دارای تردد بوده و در ایام اربعین نیز به علت در مسیر قرار داشتن برخی استان‌ها شلوغ بوده و همین مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

این مسیر که به قول همکاری بیشتر به یک‌کوره راه شبیه بوده تا مسیر ارتباطی دو شهرستان و بعد استان‌های دیگر نیازمند توجه جدی می‌باشد.

ضروری است مسئولان هرچه سریعتر برای این مسیر پر پیچ و خم چاره‌ای اندیشیده تا خانواده‌های کمتری داغدار عزیرانشان شود.

ذکر این نکته هم ضروری است مردم نیز با علم به عدم استاندارد سازی در این مسیر ، سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن را رعایت کرده و ضامن سلامتی خود وخانواده‌شان باشند.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد