سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15979
|
08:23 - 1394/06/03
نسخه چاپی

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:

تکمیل تونل کبیرکوه نیازمند 120 میلیارد اعتبار است

تکمیل تونل کبیرکوه نیازمند 120 میلیارد اعتبار است
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: تکمیل تونل کبیرکوه نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازآبدانان خبر، نقش اجرای تونل کبیرکوه در خارج کردن استان ایلام از معضل بن بست جاده ای و اهمیت آن در توسعه متوازن بخش های مختلف بر کسی پوشیده نیست.

تونل بزرگ کبیرکوه شمال تونل اصلی به طول چهار هزار و 800 متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول 700 متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل 125 متری انحراف آب در سمت آبدانان و 14 کیلومتر راه های طرفین است.
بهره برداری از این تونل باعث حذف گردنه برفگیر و سخت گذر کبیرکوه، کاهش مسافت شهرستان آبدانان با دره شهر و مرکز استان، کاهش مسافت میان آبدانان و سایر شهرستان های نوار مرزی استان با مرکز کشور، کاهش مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و کاهش زمان سفر می شود.
مسیر دره شهر- آبدانان از نقاط حادثه خیز این استان بوده که در صورت احداث تونل در این محور ارتباطی بخش مهمی از مشکلات ترددی در این محور رفع خواهد شد.

"سیدکمال‌الدین میرجعفریان" مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: تونل "کبیرکوه" با 4.5 کیلومتر طول و 6.5 کیلومتر راه دسترسی در حال اجراست که تکمیل این پروژه نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است که 850 متر از آن از سمت آبدانان و 1350 متر از سمت دره‌شهر به پیمانکار واگذار شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب