سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65094
|
18:52 - 1403/02/08
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

نقش کارگران در توسعه هر کشور برجسته است

نقش کارگران در توسعه هر کشور برجسته است
 استاندار ایلام با بیان این‌که سازندگی و بالندگی کشور تنها با اهتمام کارگران میسر می‌شود، گفت: نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظام و توسعه هر کشور نیز برجسته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  حسن بهرام‌نیاشامگاه امروز در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان، به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: زندگی و بالندگی کشور تنها با اهتمام کارگران میسر می‌شود.

استاندار ایلام افزود: کارگران عزیز مؤمنانه و توأم با دغدغه‌مندی، تعهد و تخصص همواره در حال تلاش برای بالندگی و سازندگی کشور هستند و به‌واسطه تلاش آنان بود که در طول بیش از ۴۵ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی، از حیث تولید، بهره‌وری و خدمات ارائه شده در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفتیم و این جایگاه نتیجه تلاش همه‌جانبه کارگران است.

 بهرام‌نیا با بیان این‌که سازندگی و بالندگی کشور تنها با اهتمام کارگران میسر می‌شود، گفت: نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظام و توسعه هر کشور نیز برجسته است.

 استاندار ایلام به مقایسه نقش کارگران امروز با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: کارگران امروز از تحصیلات عالیه برخوردار هستند و امروز هیچ‌گاه تحصیلات منافاتی با نظام سلسله‌مراتبی ندارد.

 وی تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد جمعیت این کشور از جامعه کارگری هستند و نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظام نقشی ویژه و برجسته است که این نقش قبل، حین و بعد از انقلاب خود را نشان داد.

 بهرام‌نیا با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و نقش کارگران در این انقلاب، گفت: قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام دو هزار و500ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

 استاندار ایلام اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین‌کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متأثر از نگاه و رویکرد کارگران است.

 وی تصریح کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امیدواریم که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

 استاندار ایلام گفت: به لطف شما کارگران، ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

 وی بیان کرد: ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده است. با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

 استاندار ایلام با اشاره به واحدهای در آستانه افتتاح ایلام از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران و... گفت: با بهره‌برداری از این واحدها، نیروهای زیادی به‌کارگیری خواهند شد.

 وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد گردیده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد ایلام بسیار موثر است.

 استاندار ایلام در ادامه به ظرفیت‌های ایلام در حوزه انرژی اشاره و یادآور شد: مجوز پتروشیمی دره شهر صادر شده و به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود و پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا هستند.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب