سرویس: سیاسی
کد خبر: 64948
|
13:22 - 1403/01/29
نسخه چاپی

رئیس‌کل دادگستری ایلام:

۴۵ درصد پرونده‌های قضایی ایلام منجر به سازش می‌شود

۴۵ درصد پرونده‌های قضایی ایلام منجر به سازش می‌شود
رئیس‌کل دادگستری ایلام گفت: ۴۵ درصد پرونده‌های قضایی ایلام در شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط عمومی دادگستری ایلام، عمران علی محمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با تأکید بر همکاری و هم‌افزایی دستگاه قضا با سایر دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: دادگستری ایلام در سال گذشته موفقیت‌های بسیار خوبی را کسب کرده که از همه همکاران قضایی و کارکنان در این راستان قدردانی می‌شود.

 وی تصریح کرد: دادگستری استان ایلام از نظر کاهش موجودی پرونده‌های قضایی و تکریم ارباب‌رجوع در دادگاه‌های تجدیدنظر، انقلاب، خانواده، کیفری و اجرای احکام رتبه اول کشور را کسب کرده است.

 رئیس‌کل دادگستری ایلام با بیان اینکه اطاله دادرسی در دادگاه‌های استان به حداقل رسیده و در اتقان آرا نیز استان ایلام رتبه دوم کشور را کسب کرده است، افزود: این موفقیت‌ها، حاصل تلاش و زحمات جهادی و انقلابی کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان است.

 علی‌محمدی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از جمله جرائمی مانند سرقت، افترا، توهین و تهدید در استان روند کاهشی مشاهد می‌شود، ابراز کرد: در شوراهای حل اختلاف استان بیش از ۴۵ درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده که تحقق این امر با استفاده از ظرفیت هیئت‌های صلح در مساجد حاصل شده است.

 وی با تأکید بر اینکه دادگستری استان ایلام، به‌عنوان اولین استان در کشور طرح هر مدرسه یک قاضی و طرح هر مشاور املاک یک حقوق‌دان را در کشور اجرا کرد، گفت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه، همکاری و هم‌افزایی دستگاه قضا با سایر دستگاه‌های اجرایی استان بسیار ضروری است.

 رئیس‌کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان همگام با دادگستری استان از حیث خدمت به مردم، تکریم ارباب‌رجوع و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، پیشرفت‌های خوب و چشمگیری داشته‌اند که این پیشرفت‌ها نتیجه تلاش جهادی مدیران و کارکنان توانمند، جهادی و انقلابی آنان است.

 وی با اشاره به انتقام سخت و غرورآفرین وعده صادق از رژیم جعلی صهیونیستی، تصریح کرد: سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات بزرگ وعده صادق که حیرت جهانیان را به خود معطوف کرد را در پاسخ سریع و قاطع به حمله رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام داد که نشان از توانمندی و قدرت برتر ایران در منطقه است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب