سرویس: استان ایلام
کد خبر: 64641
|
00:11 - 1403/01/13
نسخه چاپی

وصیت‌نامه شهید عباس‌علی ابراهیم‌زاده؛

پیروزی نهایی ما وقتی است که به قدس برسیم

پیروزی نهایی ما وقتی است که به قدس برسیم
شهید عباسعلی ابراهیم‌زاده در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «برادران عزيز! می‌دانيد پيروزى نهايى چه موقعى است؟ آن موقع كه به قدس برسيم.»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، شهید «عباسعلی ابراهیم‌زاده» فرزند «محمدابراهیم»، 1 مهرماه 1341 در کاشان دیده به جهان گشود. این شهید والامقام در 27 مهرماه 1362 به فیض شهادت نائل آمد. در ادامه بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید را می‌خوانیم.

پیروزی نهایی ما وقتی است که به قدس برسیم

من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوالله عليه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا (قرآن كريم)

السلام عليك يا رسول الله(ص)، السلام عليك يا على بن ابيطالب(ع) و السلام عليك يا بنت رسول‌الله يا فاطمه الزهرا(س) ، السلام عليك يا حسن بن على(ع) و السلام عليك يابن فاطمه‌الزهراء(ع) و حسين بن على(ع) و على اولاده معصومين و على اصحابه و انصاره، السلام عليك يا مهدی(ع)

ای ستارگان آسمان ولايت! اگر وصيت‌نامه‌ام را با سلام به شما شروع كردم؛ اين اميد را دارم كه در جوار شما باشم.

اى حسين، ای فرزند فاطمه، اى شهيد مظلوم، اى مولای من! اگر وصيت‌نامه‌ام را با سلام به خدمت شما بزرگوار شروع می‌كنم؛ اين از آن جهت است كه در موقع شهادت بر بالينم حاضر شويد.

اى مونس دل‌هاى شكسته، اى فريادرس بيچارگان و مستضعفين! موقع شهادتم بر بالينم بياييد و اگر در دنيا جمال رويتان را نديدم؛ بلكه موقع شهادت جمال رويت را ببينم.

ای ملت، به خصوص برادران برزكی!

برادران! قدرى فكر كنيم که اين همه موجودات در اين دنيا براى چه خلق شدند؟ بعد از اندکی تأمل مى‌بينيم براى ما خلق شده‌اند. خوب ما براى چه خلق شده‌ايم؟ از زبان قرآن بشنويد: (ماخلفت الجن و الانس الا ليعبدوه) ما خلق نكرديم جن و انس را مگر براى عبادت و بندگى خدواند عزيز و متعال، پس بياييد يك قدرى خودمان را بسازيم و واقعا بنده‌ مخلص و از اولياء مقربين خدا باشیم كه رسيدن به اين هدف خيلى مشكل است. نمازهايمان را اول وقت با خضوع و خشوع در پيشگاه الله بخوانيم و نماز را با حالى خوب بخوانيم و اشك بريزيم. بياييم واقعا بنده خوبى براى خدا باشيم و اين توصيه همه رسولان خداست.

هميشه دعا بخوانيد كه دعا انسان را مى‌سازد. قرآن بخوانيد كه دستورالعمل بندگان خداست. قرآن قلب ما را روشن مى‌كند، انسان را هميشه به ياد خدا نگه مى‌دارد و اگر انسان به ياد خدا باشد ديگر گناه نمى‌كند. در زندگى خودمان برنامه سياسى، عبادى و اجتماعى داشته باشيم. نماز صبح و بعد قرآن و دعا بخوانيم. قرآن و دعا با اشك بعد از نماز اول وقت. اينكه می‌گويم اول وقت یعنی اگر انسان يك هفته با خدا باشد و يك روز نمازش را اول وقت نخواند ديگر حال نماز و دعا و قرآن خواندن را ندارد. روز جمعه را تعطيل كنيم براى نماز جمعه، دعاى ندبه، دعاى كميل و براى نظافت. برنامه سياسی اينكه در راهپيمايی‌ها شركت كنيم.

اگر با خدا باشيد همه دنيا را داريد. يعنی هم دنيای سالم و هم آخرت در جوار رحمت حق. انسان نزد خدا اين قدر مقام دارد كه مى‌تواند در جوار شهدا باشد. به قول مولا على‌بن‌ابيطالب(ع)، برادران بياييد هميشه جهاد كنيد. جهاد با نفس و مبارزه با نفس. اگر ياد خدا باشيد حتما در اين مبارزه پيروز خواهيد شد. به اميد پيروزى بر عليه دشمن اصلى ما شيطان نفس و شيطان رجيم.

برادران عزيز! امامتان، اين امام دلسوز را رها نكنيد؛ او را در تمام كارها يارى كنيد و با حضور در صحنه انقلابشان را به پيروزى برسانيد. می‌دانيد پيروزى نهايى چه موقعى است؟ آن موقع كه به قدس برسيم.

برادران عزيز برزكی! من از شما درخواست می‌كنم كه مرا ببخشيد اگر شما را اذيت كردم. از خداوند توفيق عبادت و بندگی در پيشگاه خداوند عزيز و متعال را خواهانم.

دوستان عزيز طلبه! سلام امام زمان بر شما سربازانش باد. توصيه‌ای كه دارم اين است كه دنيا احتياج به طلبه‌اى كه خودش را تزكيه كرده باشد و از نظر علمی در رده بالا باشد احتياج دارد. انقلاب پيش می‌رود؛ تا قدس مى‌رود.

براى تبليغ به سراسر دنيا برويد پس خودتان را تزكيه کنید و از نظر علمى بالا باشيد. هميشه به ياد خدا باشيد و در راه رسيدن به كمال از خدا نصرت بخواهيد. اگر به ياد خدا باشيد خدا شما را كمك مى‌كند. دعا، نماز شب، نماز اول وقت را يادتان نرود.

برادران طلبه! حتما روزى يك بار يا استاد اخلاقىِ با عمل (مومن) برايتان درس اخلاق بگويد و يا اينكه يك كتاب اخلاقى مطالعه كنيد. تمام سخنراني‌هاى امام را حتما مطالعه و به نكات مهم آن بسيار توجه كنيد. ببينيد رمز موفقيت امام در تزكيه و درس چه بوده؛ بيشتر رمز موفقيت امام بزرگوار ياد خدا و نماز شب بوده‌ است.

برادران طلبه! هرچه می‌توانيد خودتان را در عناوين مختلف اخلاق، عقیدتی، اقتصادی، فقه و... متخصص كنيد. از همه شما التماس دعا دارم؛ براى مغفرت منِ گناهكار و بالا رفتن مقام شهداى ديگر دعا كنيد.

پدر و مادر عزيزم سلام علیکم. من زحمات بسيار بسيار شما را هرگز فراموش نمى‌كنم. اجر و مزدى ندارم كه به شما بدهم، به خدا وا مى‌گذارم ولى در عين حال درخواست مى‌كنم كه مرا ببخشيد و از من راضى باشيد. دستتان را مى‌بوسم كه بنده را بزرگ كرديد؛ خدا اجر به شما عنايت كند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب