سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 64620
|
00:24 - 1403/01/09
نسخه چاپی

کوچکترین پل بین‌المللی جهان

کوچکترین پل بین‌المللی جهان
پل مارکو در دهکده‌ای به همین نام، در مرز اسپانیا و پرتغال به عنوان کوچک‌ترین پل بین‌المللی جهان شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ، رکوردهای غیرمعمولی در این دنیا وجود دارد که یکی از جالب‌ترین آن‌ها کوچک‌ترین پل بین‌المللی جهان است. پل بین‌المللی مارکو روی رودخانه آبریلونگو، که مرز بین پرتغال و اسپانیا هست، قرار دارد.

نام این پل برگرفته از روستایی است که در آن قرار دارد و با مرز تقسیم شده است. نام این روستا به پرتغالی مارکو است و در ارنچس واقع شده و در اسپانیایی ال مارکو خوانده می‌شود و در لا کدسرا قرار دارد.

این پل به قدری کوچک است که فقط برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران در دسترس است.

کوچک‌ترین پل بین‌المللی جهان کجاست؟

طول پل تنها ۶ متر و عرض آن ۱.۴۵ متر است؛ به این معنی که هیچ ماشینی نمی‌تواند از آن عبور کند. با توجه به اینکه هر دو کشور اسپانیا و پرتغال عضو منطقه شینگن هستند، هنگام عبور هیچ‌گونه بررسی گذرنامه انجام نمی‌شود.

نسخه فعلی پل در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است اما قبل از اینکه معاهده شینگن موانع و آداب و رسوم مرزی را از بین ببرد، صدها سال فرهنگ تبادل قابل‌توجهی از طریق این رودخانه بین این دو روستا وجود داشته است.

در گذشته، پل بین‌المللی مارکو فقط یک راه ارتباطی بین این دو کشور در نظر گرفته می‌شد که امکان تجارت بین قاچاقچیان را در شبه جزیره ایبری و برای محصولاتی مانند تنباکو، قهوه، چوب پنبه و زیتون فراهم می‌آورد.

کوچک‌ترین پل بین‌المللی جهان کجاست؟

 

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب