سرویس: اقتصادی
کد خبر: 63266
|
00:11 - 1403/01/30
نسخه چاپی

بزرگ‌ترین تونل کشور در ایستگاه بهره‌برداری است؛

آخرین وضعیت احداث تونل کبیرکوه آبدانان

آخرین وضعیت احداث تونل کبیرکوه آبدانان
شمارش معکوس برای بهره‌برداری از تونل کبیرکوه آبدانان آغاز شده و به نظر می‌رسد این تونل به‌عنوان بزرگ‌ترین تونل کشور در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، تونل کبیرکوه بزرگ‌ترین تونل ایران است که کار آن از سال‌های گذشته شروع شده ولی به سرانجام نرسید حال با ورود جدی دولت در این زمینه و تزریق اعتبارات آخرین وضعیت احداث این پروژه مورد بررسی قرار گرفته است.

 موسی عزیزی پیمانکار تونل کبیرکوه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: کار راه‌های دسترسی تونل به طول ۱۴ کیلومتر به اتمام رسیده؛ ولی یک کیلومتر از این ۱۴ کیلومتر معارض دارد که فعلاً مشکل معارض حل نشده و طلب ۵۰۰ میلیاردی ما پیشرفت کار را کند کرده.

همچنین به گفته مدیرکل راه شهرسازی ایلام، بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تا الان برای تونل هزینه شده و هزار و دویست میلیارد تومان دیگر برای تکمیل قطعی طرح نیاز است. به گفتهٔ وی از هزار و هفتصد میلیاردتومانی که برای تونل کار شده، نزدیک به هشتصد میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم .

 همچنین تونل کبیرکوه در هشت قطعه به طول هفت کیلومتر تابه‌حال ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بهره‌برداری از تونل کبیرکوه باعث می‌شود شهرهای شمالی و مرکزی کشور به بنادر جنوبی وصل شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب