سرویس: استان ایلام
کد خبر: 49257
|
00:09 - 1399/09/19
نسخه چاپی

یادداشت سردبیر؛

طبل چاپلوسی در روزهای کرونایی!

طبل چاپلوسی در روزهای کرونایی!
مسئولان ارشد دولتی در استان نباید اجازه دهند چاپلوسی ها بر رفتار و تغییرات مدیریتی چیره شود و همچنین نباید بگذارند سیاست بازی ها در دستگاه مهم تعلیم و تربیت بعنوان نقش اساسی در پرورش دانش آموزان که باید استقلال داشته باشد، غالب شود.

مرتضی سبزی-سردبیر ایلام بیدار:: گویا حواشی انتصابات در حوزه شهرستان ملکشاهی تمامی ندارد و هر چند وقت یک بار اخبار جدیدی از این حوزه به گوش می رسد، علیرغم اینکه از زمان حواشی تغییر و تودیع مدیر اسبق آموزش و پرورش ملکشاهی مدت زیادی نمی گذرد، دیروز در خبری تعجب‌ برانگیز بار دیگر مدیر آموزش و پرورش این شهرستان تغییر کرد.

حاشیه های مربوط به مدیریت اسبق، نیامده دامن مدیر سابق را گرفت. در همان روزها از مدیر سابق خواسته شد تا دو نفر از افرادی که در اتفاقات زمان انتصاب مدیر اسبق نقش داشته را لغو ابلاغ کند، صرف نظر از این موضوع به هر علتی، این اقدام باعث ایجاد کشمکش میان مسئولان شهرستانی شد.

در حالی مدیریت سابق برای مسئولیت آموزش و پرورش ملکشاهی انتخاب شد که گویا از روز اول، گرایش سیاسی مدیران مورد بررسی قرار نگرفته و یا اگر هم قرار گرفته معیار بر این بوده تا مدیر اسبق را به هر طریق ممکن تودیع کنند.

برخی که گویا تغییرات در دستگاه تعلیم و تربیت را بر اساس منافع خود ندیدند، دست به کار شده و حتی بدون توجه به اینکه مدیریت سابق بر چه اصولی انتخاب شده، تغییر مجدد در آموزش و پرورش ملکشاهی را استارت زدند.

برای این دست از مدیران این اقدامات از دو جهت سود و معامله برد است؛ اول اینکه مدیریت سابق را که زیر بار تغییرات مورد نظر آنان نمی رفت را برکنار و در مرحله بعد برای آنکه ارادت خود را به مسئولان ارشد دولتی در استان نشان دهند حتی اقدام به اسکرین شات کرده و این گونه دستگاه های مهم تعلیم و تربیت را وارد بازی های سیاسی خود می کنند.

مسئولان ارشد دولتی در استان نباید اجازه دهند چاپلوسی ها بر رفتار و تغییرات مدیریتی چیره شود و همچنین نباید بگذارند سیاست بازی ها در دستگاه مهم تعلیم و تربیت بعنوان نقش اساسی در پرورش دانش آموزان که باید استقلال داشته باشد، غالب شود.

بهتر است مدیرانی که تنها به فکر منافع خود در آموزش و پرورش هستند، به فکر حل مشکلات این روزهای دانش آموزان و والدین آنها هم باشند. در حالیکه درصد قابل توجهی از دانش آموزان مناطق محروم هم در ملکشاهی و هم در سایر شهرستان ها در این شرایط کرونایی دسترسی به اینترنت لازم برای استفاده از سامانه شاد را ندارند، بهتر است به فکر جایگزینی استفاده از این سامانه از طریق مختلف و رایزنی با مقامات بالاتر برای چنین مناطقی باشند و باری از دوش و استرس دانش آموزان و اولیاء بکاهند نه آنکه در این روزها به علت شیوع ویروس کرونا بر طبل سیاسی کاری بکوبند.

برخی مدیران این روزها بجای آنکه تمام هم و غم خود را برای کمک به ریشه کنی و مقابله با کرونا قرار می دهند و به فکر سیاسی کاری اند، باید بدانند که این قبیل حرکات از دید رسانه ها و مردم مخفی نمی ماند. حساب این دست از مدیران با مدیران جهادگری که این روزها مستقیم به جنگ کرونا رفته کاملا جداست.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب