سرویس: اقتصادی
کد خبر: 45359
|
08:35 - 1399/04/02
نسخه چاپی

افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان کشوری

افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان کشوری
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری، بدنبال این امر، از افزایش میانگین ۱۵۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،  اکبر افتخاری اظهار کرد: ۵۰ درصد حق اولاد و عائله مندی افزایش خواهد یافت که این افزایش از روز اول فروردین ماه سال جاری محاسبه و قابل پرداخت است. تلاش می‌کنیم معوقه سه ماهه (فروردین، اردیبهشت و خرداد) حاصل از این افزایش در ماه جاری (تیرماه) پرداخت شود؛ البته ممکن است پرداختها در سه نوبت انجام گیرد و در حال حاضر در حال تامین مالی آن هستیم.

به گفته وی این حق صرفا به بازنشستگان دارای عائله و فرزند تعلق خواهد شد.

افتخاری افزود: مبلغ ناشی از افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری برای افرادی که دارای یک فرزند، دو فرزند یا سه فرزند هستند متفاوت خواهد بود و به همان نسبت افزایش ۵۰ درصدی این حق نیز متفاوت خواهد بود؛ البته بعضی از بازنشستگان نیز احکامشان توسط دستگاه خودشان صادر می‌شود که مبلغ یاد شده باید توسط دستگاه متبوع تامین و پرداخت شود.

افتخاری با بیان اینکه این مبلغ به طور متوسط حدود ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود در تشریح ارقام اضافه شده به حقوق بازنشستگان دارای اولاد گفت: این افزایش حقوق برای افرادی که یک فرزند دارند حدود ۱۲۰، دو فرزندها حدود ۱۴۰ و سه فرزندیها حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با همکاری ‌های سازمان برنامه و پیگیری‌هایی که انجام شد شاهد هستیم که مجوزهای لازم برای افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی اخذ شده و سازمان برنامه نیز دیروز اعلام کردند که مجاز هستیم آن را اعمال کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص خدمات غیر حضوری که برای بازنشستگان تدارک دیده شده است نیز گفت: صندوق بازنشستگی کشوری پیش از این نیز سعی کرده بود بخشی از خدمات به صورت غیر حضوری انجام شود اما طی ماه‌های گذشته یک مرکز تماس را فعال کردیم و زمان فعالیت این مرکز طی تیر ماه به ۲۴ ساعت افزایش خواهد یافت. برنامه نرم افزاری آن نیز ایجاد و فضایی ایجاد شده که با دریافت کد پیگیری نیز برخی از نتایج از سایت دریافت شود. پروسه این اقدامات از اسفندماه آغاز شده و در تیر ماه کامل خواهد شد.

وی ادامه داد: در فرایند بیمه تکمیلی درمان، برخی امکانات جدید در حال اضافه شدن است که از فروردین و اردیبهشت ماه در حال عملیاتی شدن است. از ابتدای خرداد ماه حق بیمه ماهانه درمان تکمیلی بازنشستگان را از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان در ماه افزایش  دادیم و یک امکان خوبی در حوزه درمان تکمیلی ایجاد شد که می تواند سقف بیشتری را پوشش دهد.

وی گفت: فرایند این اقدامات نیز تسهیل شد و نیازی نیست برای دریافت معرفی نامه به مراکز ما مراجعه کنند، کافیست با همراه داشتن کارت ملی به مرکز مورد نظر مراجعه کرده و خدمات لازم را فعال کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در خصوص پوشش هزینه‌های دندانپزشکی نیز گفت: در خصوص پوشش خدمات بیمه چند اقدام انجام دادیم که خدمات بیمه‌ای را فعال کردیم که هم بتوانند با تقسط خریداری کنند و هم در حوزه دندانپزشکی در حال آماده سازی شبکه‌ای هستیم که امیدواریم تا دو ماه دیگر در مدار قرار گیرد تا بتوانند خدمات دندانپزشکی را نیز با پوشش مناسب و تخفیف دریافت کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب