سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15987
|
10:01 - 1394/06/03
نسخه چاپی

مغز گردو خوردن ابتکار در حین زغال شدن جنگلهای ایلام+تصویر

مغز گردو خوردن ابتکار در حین زغال شدن جنگلهای ایلام+تصویر
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور که در قضایای آتش سوزی جنلگل ها در اقصی نقاط کشور و نیز ورود ریزگردها،وظایف دستگاه مربوطه خود را فراموش کرده بود اینبار و در حالی که مشغول خوردن مغز گردو بود،شاهد زغال شدن جنگل های بلوط ایلام شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار،از عصر دیروز(دوشنبه) بار دیگر منطقه جنگلی پشت کوه "شلم" ایلام دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام به همراه دیگر ادارات و بسیج مردمی موفق شدند آتش سوزی را مهار نمایند.

این آتش سوزی در چند نقطه و با محدوده‌ی کم رخ داد که خوشبختانه با تلاش نیروهای مردمی در همان دقایق ابتدایی مهار شد.

براساس گفته مسئولین،در حال حاضر آتش‌سوزی کنترل‌شده اما کنده‌های درختان بلوط هنوز در حال سوختن هستند.

پیش از این نیز منطقه جنگلی شلم دچار آتش سوزی گسترده شد و با وجود تلاش های بسیار زیاد نیورهای مردمی،بسیج و دیگر ارگانها،خسارات غیر قابل جبرانی به درختان بلوط منطقه وارد آمد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور که در قضایای آتش سوزی جنلگل ها در اقصی نقاط کشور و نیز ورود ریزگردها،وظایف دستگاه مربوطه خود را فراموش کرده بود اینبار و در حالی که مشغول خوردن مغز گردو بود،شاهد زغال شدن جنگل های بلوط ایلام شد.

وی دیشب در پستی که در صفحه اینستاگرام خود از آتش سوزی جنگل های ایلام خبر داد و نوشت:ساعت نه و نیم شب است. هنوز در دفترم هستم و تا ساعتی پیش پیگیر ارسال بالگرد در بخشی از منطقه مانشت و قلارنگ ایلام برای مقابله با آتش سوزی و همین طور پیگیری وضعیت تالاب پریشان بوده ام که به دلیل گرمای زیاد بخش هایی از نیزارهایش دچار خودسوزی شده است و سازمان با همکاری مردم و رهاسازی آب، آتش سوزی را اطفا کرده اند.چون هنوز برنامه ای در پیش است و تا نیمه شب به خانه نمی رسم، شام همین جا صرف شد. نان سنگک با ماست و حلورده و گردو و برگه. شما هم بفرمایید...

 

جنگل‌های بلوط زاگرس از منابع مهم و مورد توجه کشور هستند و از جمله خدمات جنگل می‌توان به جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از رانش زمین، تولید منابع آب شیرین، تنفس طبیعی در کره زمین، جاذب گازهای گلخانه‌ای، گردشگری و تاثیرات آن برروح و روان اشاره کرد.
به‌رغم ارزش‌ فراوان جنگل های زاگرس که یک سرمایه بی نظیر ملی و طبیعی هستند، معصومه ابتکار ، به‌عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، شاید کمترین دغدغه این نسبت به آنها نداشته باشد، چرا که هیچ فعالیتی که مثمر ثمر باشد از وی در این خصوص دیده نشده است.
ابتکار:مانور برگزار کرده ایم!
ابتکار  در خصوص جنگل‌های بلوط زاگرس گفته است برای مقابله با آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در جنگل‌های بلوط زاگرس تاکنون در ۱۴ استان کشور جهت آمادگی و هماهنگی بیشتر با برگزاری این مانورها شناختی از مشکلات و کمبودها را برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها ایجاد کرده‌ایم.
 
مانورهایی که ته آن این است که هنگام آتش گرفتن جنگل ها و مراتع، مردم با بیل و سطل آب، راهی ستیغ کوه ها شوند تا شعله های سرکش آتش را خاموش کنند. بی شک دولتی ها باید امکانات لازم برای اطفاء جنگل ها را متناسب با توان کشور فراهم کند  ولی متاسفانه احساس می شود هنوز در کشور اراده ای جدی برای فرونشاندن بهنگام آتش جنگل ها و حفظ منابع طبیعی وجود ندارد.
معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از این در خصوص آتش سوزی در جنگل‌های ایلام هم در اظهار نظری عجیب گفته بود جنگل‌های آتش‌گرفته جزو مناطق حفاظتی محیط زیست نبود و مسوولیت آن با سازمان جنگل‌ها بود، اما ما نیز در مهار آن کمک کردیم.
زئیس سازمان محیط زیستی از فراهم کردن بستر برای خاموش کردن آتش محدود یک جنگل تا چند روز ناتوان است و هنوز که هنوز است برای خاموش کردن آتش، مردم را با سطل و بیل و کلنگ راهی بیابان و کوهستان می کنند چه اصراری دارد بر صندلی این سازمان کماکان تکیه بزند.
ابتکار نه به فریاد نفس تنگی بیش از 550 هزار ایلامی رسید نه برای گردوخاک قدمی برداشت، حالا هم سوختن جنگل های ایلام را با خوردن مغز گردو و نان سنگک و برگه به تماشا می نشیند وخیلی خیلی زحمت بکشد یک مانوری برگزار می کند.
رئیس سازمان محیط زیست اگر آنقدری که برای سگ کشی در شیراز وقت گذاشت برای ایلام وقت می گذاشت خیلی از مشکلات زیست محیطی استان تا به امروز حل شده بود.
 
انتهای پیام/ش
 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب