سرویس: اجتماعی
کد خبر: 49400
|
06:55 - 1399/09/25
نسخه چاپی

کرونا و لذت زودگذر دورهمی شب یلدا

کرونا و لذت زودگذر دورهمی شب یلدا
کادر درمان ما به دلیل تلاش شبانه روزی خسته اند باید ما ضمن کمک به این قشر زحمتکش و پرهیز از دورهمی یلدا محیطی آرام بوجود آوریم تا این عزیزان استراحت کنند و مراجعات مکرر کرونایی کاهش یابد.
"عباس خزلی"،فعال رسانه ای در یادداشتی با عنوان " سلامتی خود و عزیزانمان را به لذت زودگذر دورهمی شب یلدا نفروشیم " نوشت:گاهی سختیها و رخدادهای طبیعی در پیچ و تاب زندگی اجتماعی به ما درسی می دهند، که هرگز در هیچ کتابی نخوانده ایم.
سالها جنگ و زلزله را تجربه کردیم و مشکلاتی متحمل شدیم، اما چون در کنار یکدیگر بودیم خود، تسلایی بود بر رنج ها و مرارتهایی که بر گُرده نحیف ما ناجوانمردانه شلاق می زد. 
پارسال را همه به یاد داریم با چه ذوق و شوقی برای شب یلدا و دیدن عزیزانمان و خلق شبی شاد و دور همی بیاد ماندنی، خرید ها تدارک دیدیم و سفرهایی رنگین را با شوخی و خنده پهن کردیم، اما هیچوقت فکر نمی کردیم که لذت و خوشحالی سال نو را در ایام نوروز ۹۹ موجود نامرئی بنام کرونا از ما خواهد گرفت! 
هیچگاه فکر نمی کردیم سیزده بدر روز طبیعت، انتظار در آغوش کشیدن دشت و دمن و کوه در صبحگاه سرسبز غروب کند.
هیچ فکر نمی کردیم این موجود ویرانگر به پیر و جوان و کودک و حتی پزشکان و پرستاران رحم نمی کند و دل همه ما را در فراق دوستان و خویشان به درد می آورد. 
هیچ فکر نمیکردیم بخاطر سلامت عزیزان و دوستان و همنوعان خانه نشین شویم و به فضای مجازی پناه ببریم.
از زمان یورش کرونا ویروس تاکنون نزدیک به ده ماه می گذرد مردم عزیز ایلام تا حدودی توانستند با رعایت محدودیت و پروتکل های بهداشتی ، ابتلاو مرگ میر را به حداقل برسانند.
همکاری قابل تقدیر بعضی مشاغل در تعطیلات و پایین آمدن سطح توقع مردم شریف استان ایلام علی رغم محرومیت و مشکلات اقتصادی، برگ زرینی در کارنامه ایلام مقاوم است.
اینک که به یلدایی دیگر نزدیک می شویم ، مانند سایر مراسمات، ایام نوروز، روز طبیعت، ایام محرم و مراسمات شادی و عزا، جهت سلامت عمومی و جلوگیری از شیوع و تقویت دوباره ویروس با حذف دور همی ها و مهمانی ها در خانواده کوچک خود یلدا را جشن می گیریم و صوتی و تصویری بصورت مجازی  طولانی شب سال را با حافظ نویسی و حافظ خوانی با عزیزان و اقوام و دوستان می گذرانیم.
کادر درمان ما به دلیل تلاش شبانه روزی خسته اند باید ما ضمن کمک به این قشر زحمتکش و پرهیز از دورهمی یلدا محیطی آرام بوجود آوریم تا این عزیزان استراحت کنند و مراجعات مکرر کرونایی کاهش یابد. 
یلدا هم شبی از شب‌های خداست این شب را با سلامتی پشت سر بگذاریم وکرونا شکست دهیم یلداهای زیادی را پیش رو داریم و باز هم می توانیم دورهمی داشته باشیم.
از خدواند بزرگ، سلامتی و گذار از این مرحله و تازه شدن دیدارها و برگشتن جامعه به نشاط دو چندان خواستاریم.
 
انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب