سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48461
|
11:58 - 1399/08/08
نسخه چاپی

یادداشت؛

سیرک انتخاباتی در امریکا!

سیرک انتخاباتی در امریکا!
در چند هفته گذشته شاهد مناظره دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات بودیم، مناظره ای که به یک سیرک تبدیل شد تا جایی که در توان داشتند با الفاظ رکیک از خجالت هم در آمدند.

یوسف کریمیان:: در چند هفته گذشته شاهد مناظره دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات برای انتخاب چهل و ششمین رئیس جمهور کشور آمریکا بودیم، مناظره ای که به یک سیرک برای خودی نشان دادن بایدن و یک نمایش غیرقابل پخش برای تبلیغات ترامپ بود که هر دو تا جایی که در توان داشتند با الفاظ رکیک از خجالت هم در آمدند.

ترامپ به عنوان یک طرف این نمایش مضحک و غیرقابل تحمل حتی برای خود آمریکایی ها برای برون رفت از بحران های به وجود آمده توسط شخص خودش دست به همان عادت همیشگی خود یعنی پرداختن به رفتار دیوانه وار و غیرقابل پیش بینی زد که این نشان از پنهان کاری سیاست های خصمانه و غیرانسانی دولت خود در قبال سایر کشورها و عدم موفقیت در دوره چهار ساله ریاست جمهوری و ترس از روبرو شدن با واقعیت کنونی و فهمیدن عموم مردم دنیا با دیگر واقعیت های که در آینده قطعا روشن خواهد شد، دارد.

واقعیت هایی نظیر گرفتاری در بحران مسئله خاورمیانه و فشار عراق برای بیرون راندن به ظاهر قدرتمندترین کشور حال حاضر دنیا، ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به دعوت رسمی مقامات کشور عراق به آنجا سفر کرده بود و محکوم کردن این اقدام وحشیانه خارج از عرف و مسائل دیپلماتیک توسط اکثر مقامات رسمی کشورهای دنیا  که نشان از ترس و وحشت ترامپ و نظامیان آمریکا بوده و یکی از همان واقعیت کنونی، یعنی افول آمریکا را در منسه ظهور گذاشت و اقتدار آمریکا را لگدمال کرد.

خروج از برجام به عنوان تنها سند رسمی امضا شده بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا که توسط ترامپ شکل گرفت و هیچ راهی برای برگشت آمریکا به برجام به جا نگذاشت، پافشاری ایران بر روی همان سند امضاء شده و برنگشتن به پای میز مذاکره جدید، تیر خلاص و آب سردی بر سر جمهوری خواهان بود که هیچ سیاستی برای اینجای ماجرا را اتخاذ نکرده و هرگز در مخیله آنها نمی گنجید که ایران دوباره به پای میز مذاکره جدید با آنها برنگردد.

اگر به صحبت های ترامپ در مناظره توجه داشته باشید به برگشت و تماس ایران برای مذاکره بعد از انتخاب شدن خود اشاره کرد و از طرفی لفاظی و هتاکی به مردم ایران را در دستور کار خود قرار می دهد که البته این سیاست در گفتار و هتاکی ها مصرف داخلی داشته و برای حفظ آرا گذشته در انتخابات و همچنین پاک کردن اذهان عمومی از سیاست های غلط و باتلاق های به جا مانده از او است.

همچنین به اتخاذ سیاستی برای بعد از انتخابات که بی شباهت با انتخابات و فتنه ۸۸ نیست روی آورده است. بدین گونه است که اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد که به اهداف خود رسیده است، در غیر این صورت تقلب صورت گرفته و اکنون بیشتر نمایان می شود که طراحان اغتشاشات و فتنه سال ۸۸ چه کسانی هستند و خط مشی فتنه گران از کجا نشات می گرفت.

در مورد بایدن طرف دیگر مناظره، می توان به ضرب المثل قدیمی سگ زرد برادر شغال هم اشاره کرد و یادآور شد که این مّثل مصداق این دو شخصیت هتاک و بی ادب نامزدهای انتخاباتی آمریکا است.

سیاست دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا در قبال اکثر کشورهای جهان به ویژه ایران همواره ثابت و مشخص است و برای ملت ایران هیچ فرقی ندارد که رئیس جمهور آینده ترامپ باشد یا بایدن چون همانطور که گفتیم سیاست های خصمانه علیه ایران و همچنین حمایت از رژیم صهیونیستی و دیگر متحدین آنها در خاورمیانه ریشه در سیاست کلان آمریکا دارد و غیر قابل تغییر هستند.

این مهم را میتوان در رفتارهای روسای جمهور قبلی آمریکا نظیر حمایت از اغتشاشگران در ایران در برحه های مختلف، ترور دانشمندان و تلاش برای از بین بردن زیر ساخت های نیروگاه های هسته ایی، پروژه ایران هراسی و فروش سلاح به کشورهای حوزه خلیج فارس و تلکه کردن آنها از بکارگیری عنصر ساختگی وحشتی به نام ایران مشاهده کرد.

از این رو در ایران برخی مسئولین، آینده ایران و برون رفت از این اوضاع بد اقتصادی را در گرو نتیجه این انتخابات می دانند و هر چند وقت یک بار به طرق مختلف از مذاکره مجدد با آمریکا دم میزنند غافل از اینکه مقام معظم رهبری بارها در مورد عدم اعتماد به آمریکایی ها سخن گفتند و در یکی از این سخنرانی ها فرمودند "آنها میگویند به سوی ایران دست دراز کرده ایم و ما میگوئیم اگر آمریکا در زیر دستکش مخملی، دستی چدنی را پنهان کرده باشد این اقدام هیچ معنا و ارزشی ندارد" چون دست چدنی را نمی توان فشرد.

 

انتهای پیام/س                                                      

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد