سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35046
|
13:07 - 1397/10/16
نسخه چاپی

سخنی با نماینده ایلام؛

جای ارزش و ضدارزش را عوض نکنید

جای ارزش و ضدارزش را عوض نکنید
چرا نماینده ایلام باید از مشی ساده زیستی و پراید سواری مسئولان ناراحت شود؟ همه کسانی که حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار را از قدیم می شناسند وی را روحانی از جنس مردم می شناسند که از دیرباز ساده زیست بوده است.

مرتضی سبزی-سردبیر::"ساده زیستی" در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد تا جایی که در قرآن، احادیث و روایات اشاره هایی فراوانی به آن شده است.

در واقع ساده زیستی به عنوان یکی از کمالات اخلاقی انسان بر شمرده شده حتی در این باره پیامبران، ائمه معصومین و شهیدان بر همین اساس زندگی ساده و بی آلایشی داشته اند؛ در این خصوص می توان پیامبر اکرم (ص) را بعنوان بهترین این الگوها یاد کرد.

با پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر روحیات ساده زیستی ترویج شد و معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز زندگی آسان و بدون تجملی را سپری کردند، حتی همه ما عکس های کتب دوران ابتدایی را به یاد داریم جایی که صفحات نخست آن کتاب‌ها عکسی از امام راحل منتشر شده بود که در حال تهیه چای برای خود بودند.

در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب نیز این اساس و رویکرد راه مشاهده کرده ایم و حتی در این موارد موضوعات مختلفی چه در رسانه‌ها و چه در فضای مجازی منتشر شده است؛ از جمله حصیر ساده و دمپایی که در هنگام سخنرانی معظم‌له استفاده می کنند؛ این سنت حسنه از دیرباز و از صدر اسلام تاکنون مورد توجه جدی قرار گرفته است که دلایل مختلفی دارد.

اما روز گذشته "جلال میرزایی"، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با جمعی از رسانه ها در سخنانی بیان کرده که برخی مسئولان با انتشار تصویر سوار شدن بر پراید سعی دارند تا خود در دل مردم جا پیدا کرد؛ در این مورد نکاتی وجود دارد که باید عنوان شود.

اول::چرا نماینده ایلام باید از مشی ساده زیستی و پراید سواری مسئولان ناراحت شود؟ مگر نه اینکه باید میان مردم و مسئولین فاصله ای نباشد؟ مگر نه اینکه مردم باید این احساس را داشته باشند که مسئولان نیز همراه و همگام آنها هستند و جزیی از آنان باشند.

در واقع اساس انقلاب اسلامی بر دوری از تجمل‌گرایی است، آفت مقابل این صفت خوب "اشرافی‌گری" است، در برهه کنونی زندگی اشرافی گری بسیاری تا انجا پیش رفته که داد مردم را درآورده از وزرا و مسئولین گرفته تا خانواده هایی که در فتنه دستی بر آتش دارند؛ حتی کار به جایی رسیده که ساده زیستی ضد ارزش و اشرافی گری ارزش تلقی می شود.

ظاهراً مشی ساده زیستی، سیستم اشرافیگری بسیاری را با تهدید و چالش مواجه کرده و از آنجا که یکی از موضوعات اساسی در زندگی اسلامی، ساده زیستی و در میان مردم است این مهم باید برای مردم نیز در عمل اتفاق بیافتد والا سوار شدن بر ماشین های شاسی بلند و چندصد میلیونی و حضور در میان مردم که همان عکس یادگاری نیز فرض می شود برخلاف این رویکرد و منش است، عین بازدیدهای صوری برخی از پایانه مرزی مهران در ایام اربعین و بهتر بود نماینده ایلام از این دید به موضوع نگاه می کرد.

در واقع مخالفت با ساده زیستی با توجه به اهمیت این مقوله در دین مبین اسلام، مخالفت و جنگ با این صفت خوب به شمار می‌رود؛ روا نیست به بهانه‌های خدمت رسانی اصل موضوع یعنی ساده زیستی را زیر سوال برد تا نقطه مقابل آن یعنی روحیه اشرافی گری در حاشیه امن قرار گیرد.

نماینده ایلام از اینکه مردم در جریان امور قرار بگیرند ناراحت شده مگر مردم نامحرم هستند و اگر امام جمعه و یا هر مسئول دیگری مطالبی را مطرح می کنند چرا آقایان ناراحت می‌شوند؟

نماینده ایلام بیان کرده از زمانی که در کمیسیون تلفیق بوده کسی با او تماسی نگرفته اولاً ایشان اعلام کنند از چه زمانی به این کمیسیون رفته که باید دیروز از زبان وی این خبر را می‌شنیدیم؟ در ثانی نماینده ایلام چه گزارش کاری از این کمیسیون ارائه کرد که طلبکارانه سخن می‌گوید؟

دوم::به گفته همه کسانی که از گذشته تاکنون حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار را می شناسند، وی را روحانی از جنس مردم می دانند که از دیرباز ساده زیست بوده و این قبیل رفتارها نه تنها تازگی ندارد بلکه برای کسانی که از وی شناخت کافی ندارند جای تعجب دارد.

مسئولانی که ساده زیست هستند مردم را درک می کنند، در واقع اصل انقلاب بر پای مستضعفین بنا شده و در غیر این صورت طبیعی است کسانی که به این موضوعات توجه نکنند در نقطه مقابل آن قرار می گیرند.

آنچه باعث آزرده خاطری مردم در این روزها شده سفرهای پرهزینه به کشورهای خارجی است بطوریکه کسانی هستند دم از زندگی ساده می زنند اما خانواده های آنان روزهای تعطیل را در کیش، آنتالیا و کشورهای خارجی سپری می کنند؛ این اصل را باید پذیرفت که هر چقدر مسئولان ما ساده زیست باشند امید مردم به نظام و انقلاب نیز بیشتر می شود.

در پایان نماینده ایلام بهتر است به جای جمع کردن برخی رسانه ها دور خود و زیر سوال بردن موضوعاتی همچون ساده زیستی که ارزش تلقی می شود، اقدامات خود را در کمیسیون‌ها تشریح کند، چرا که شمارش معکوس برای پایان مجلس دهم آغاز شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد