سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64632
|
00:08 - 1403/01/10
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام خبر داد:

بازدید ۸۱۵ هزار و ۶۷۹ گردشگر از ایلام

بازدید ۸۱۵ هزار و ۶۷۹ گردشگر از ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: تاکنون ۸۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر از مراکز گردشگری، تاریخی و موزه‌های استان بازدید داشته‌اند.

فرزاد شریفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: ایلام سال گذشته به سبب آمار بالای گردشگری ، از سوی وزارتخانه بعنوان پدیده نوظهور گردشگری در سطح کشور مطرح شد لذا در سالجاری تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا با جذب گردشگر بیشتر ایلام را به کشور بیش از گذشته معرفی نماییم.


مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دبیر خدمات سفر استان ایلام افزود: ستاد خدمات سفر استان با ۱۲ کمیته و همکاری ۲۷ دستگاه اجرایی از قبل سال جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران تشکیل و با جلسات متعدد هماهنگی لازم بین این دستگاه‌ها ایجاد شده است.  


شریفی در خصوص بازدیدهای صورت گرفته استان بیان داشت: تاکنون ۸۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر از مراکز گردشگری ، تاریخی و موزه‌های استان بازدید داشته و همچنین در این مدت ۱۴۰ هزار و ۲۱۸ نفر نیز درمراکز اقامتی و گردشگری اسکان داشته‌اند.

وی میزان بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی از موزه‌های استان را ۴۳۱۸ نفر بیان و اظهار داشت : قلعه و موزه مردم شناسی والی در شهر ایلام ۳۸۳۴ نفر ، موزه مردم شناسی دره شهر ۱۰۹۳ نفر و موزه کاخ فلاحتی ۴۵۳ نفر در این ایام بازدید داشتند.


دبیر خدمات سفر ایلام اظهار داشت: این سازمان در ایام نوروز با برپایی ۱۱۷ غرفه عرضه صنایع دستی و همچنین سیاه‌چادر تلاش داشته تا فرهنگ و رسوم مردم استان را بخوبی برای گردشگران بیان نماید.


مدیرکل میراث فرهنگی ایلام تصریح کرد: غرفه‌های عرضه صنایع دستی در سطح استان تا امروز از طریق فروش آثار خود ۲۴ میلیارد ریال درآمد کسب نموده‌اند.


وی ادامه داد: همچنین در مدت اجرای طرح ویژه نوروزی تاکنون ۹ نوروزگاه‌ در سطح شهرستان‌های استان با برنامه‌های آیینی ، سنتی همراه با اجرای موسیقی زنده و برنامه‌های شاد برای گردشگران انجام شده است.


انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب