سرویس: اقتصادی
کد خبر: 59933
|
00:12 - 1402/12/22
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اقتصادی:

بازار گوشت و لبنیات ایلام نیازمند ساماندهی است

بازار گوشت و لبنیات ایلام نیازمند ساماندهی است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: برخی سودجویان به دنبال افزایش قیمت گوشت و لبنیات هستندو از این رو نیاز است تا نظارت‌های بیشتری صورت گیرد.

علی فریادی  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: برخی سودجویان مانند قصاب‌ها و شرکت‌های بسته‌بندی گوشت در پی گران‌سازی قیمت گوشت هستند؛ مردم بدانند همه این جوسازی‌ها برای این است که گوشت را برای عید و ماه رمضان گران کنند و ضروری است به این مسئله رسیدگی شود.

 وی افزود: یک ران گوسفند را برمی‌دارند، چربی آن را می‌گیرند، به میزان استخوانی که از آن جدا می‌کنند روی قیمت گوشت می‌کشند، آن را بسته‌بندی می‌کنند و به مردم می‌فروشند. تمام تلاششان این است که هرطور شده گوشت به بالای ۵۰۰ هزار تومان برسد.

کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه گفت: قیمت کارشناسی شده و بدون حاشیه و رسمی گوشت در بازار حدود ۲۵۰ هزار تومان است. در تمام میادین میوه‌وتره‌بار و جاهای مختلف شهر هم با همین قیمت گوشت پیدا می‌شود. همه گوشت را با استخوان می‌شناسند، چرا قصاب‌ها تلاش می‌کنند در قبال درآوردن استخوان، گوشت را ۵۰۰ هزار تومان کنند؟!

 وی بیان داشت: در این شرایط که تورم به مردم فشار آورده چرا دولت به تخلف گران‌فروشان گوشت رسیدگی نمی‌کند؟! برخی از قصاب‌ها، شرکت‌های بسته‌بندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای واقعاً اخلاق را باخته‌اند. قصاب‌ها بره‌های کم‌وزن شیری را سر می‌برند تا هرطور شده گوشت را بالای ۳۰۰ تومان بفروشند.

 کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: کمبودی در گوشت و دام نداریم. ۲۰ روز آینده عرضه دام افزایش بیشتری هم پیدا خواهد کرد. مردم بدانند گوشت ۵۰۰ تومانی و امثال این شگرد سودجویان است تا بتوانند گوشت را برای ایام پرمصرف یعنی عید نوروز و ماه رمضان گران‌تر کنند. گران‌فروشی گوشت هیچ ارتباطی به افزایش قیمت ارز دلار ندارد.

 

 انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب